Hej,
Jeg er i gang med småpigerens værelse. Der har jeg tænkt mig at bygge en vægfast køjeseng (som egentlig bliver en hemseseng med yderligere en seng under, da oversengen kun er tænkt at være fastgjort i væggen).
- Værelsets bredde bliver ca. 2 meter, så sengen kan fastgøres i tre vægge.
- Oversengen er tænkt at have lamelbund med almindelig madras (ingen egen ramme), og være 70-90 bred.
- Sengen skal uden problemer kunne bære en voksen.
Hvilken dimension bør jeg have på den lange regel, der ikke sidder mod væg? Jeg tænker mig (uden at have skitseret) en 45x120 med en 45x45 skruet indeni, som lamelbunden hviler på. Er det tilstrækkeligt for at føle sig tryg og undgå at det svajer?
Væggene bliver OSB + gips med regulering 60cc. Hvordan bør jeg fastgøre reglen mod væggen på den bedste måde for at føle mig tryg? Fransk i vægregler? Jeg overdimensionerer gerne

(når jeg tænker efter er langsidesvæggen med liggende regulering, så der må jeg vel kottla lidt på 60cc, hvis den liggende ikke er i den rette højde allerede)
Lad os sige, at jeg ikke har nogen regel mod væg på den korte ende (det er jo egentlig ikke nødvendigt med lamelbund), hvordan fastgør jeg bedst den ydre regel mod "korte endevægge"? Vinkeljern fyldt med søm ind i vægregel? (væggene er ikke dækket endnu, så jeg kan stadig tilføje mere træ, hvis det er nødvendigt, men OSB'en skal op i løbet af de kommende uger)
Tak på forhånd!
/Egge