Jeg har købt et hus, der har en trappe mellem etagerne, som er helt slidt. Planen er at bygge en ny trappe. Det eneste jeg egentlig bekymrer mig om, er at den ikke skal knirke, nogensinde. Så hvad er den bedste måde at bygge den på i så fald? Det er en L-trappe, hvis det har nogen betydning.
Bedrevidende
· östergötland
· 2 774 indlæg
Eller overdimensionere som bare den...
Tror også på stål... men er nysgerrig på hvordan en trappe er helt slut....
Min stoppede med at knirke, da jeg rettede op og skruede en masse skruer i.
Tror også på stål... men er nysgerrig på hvordan en trappe er helt slut....
Min stoppede med at knirke, da jeg rettede op og skruede en masse skruer i.
Hele trappen bevæger sig, når man går på den, den har siddet der siden begyndelsen af 1900-tallet, så trappetrinene er blevet skålformede, hvor man sætter fødderne. Desuden er der forskellig dybde og højde på trinene, så jeg bliver skør af at gå på den.plåtrickard sagde:
Overdimensionere lød interessant, hvor kraftigt tænker du da?
Bedrevidende
· östergötland
· 2 774 indlæg
Har kun bygget småtrapper, så det kan jeg ikke svare på.. men mål, tegn og overvej, hvad der kan være... Og gå op i materiale..
Drøm at have knirkefri trappe. Vores knirker og knager, hvis man går i midten af trappen, måske ville det forsvinde med en lille regel langs med trin underneden som stabiliserer den. Har ikke gjort det men føler at det ville hjælpe.
Klik her for at svare