Hej

Hvordan ville I eksperter anbefale at bygge indervægge?

Har siddet og kigget på materialer hos byggmax. For at passe bedst med deres dørkarme ville jeg bygge dem sådan her: Gips>Osb/Spån>Regel45*45>Osb/Spån>Gips

Er jeg dum så? Hvordan skal jeg ellers gøre? Hvordan plejer man at gøre?

Hvis man bruger andet end 45*45 som regel, hvordan får man det så til at passe med dørkarmene?

/Jonas

Nogen ekspert vil jeg ikke sige, at jeg er, men det mest almindelige at bruge er 45*70, alt 45*95 i bærende indervægge. Dørkarme findes i forskellige dybder, 118 mm findes og passer godt i din situation. :)

Martin

Ingen væg vil være bærende.

Hvor køber man de dørkarme så?
Findes det på nettet et sted?

De findes hos alle større byggemarkeder, eller de kan bestille dem.

De findes i de fleste byggemarkeder, de plejer at spørge hvilken karmtykkelse du har brug for.

Glem ikke at sætte isolering i, så slipper du for at have en tromle.

Stefan N sagde:
Glöm inte stoppa in isolering så slipper du ha en trumma.
...og hvis der er plads/mulighed så kør med plyfa/OSB + gips eller dobbeltgips. Forskyd samlingerne.

Tak for svarene.

Jo, jeg tænkte på at indsætte isolering.
Og bruge osb eller spånplader bag gipsen.

Men jeg ændrer mig måske og bruger 45*70 i stedet.

Jeg har 45x45 i alle mine vægge original siden huset blev bygget, ingen problemer med svingende vægge eller sådan.

45x45 med dobbelt skiver er ingen problemer! Men vælg ikke 45x45 hvis der er nogen risiko for, at det i fremtiden kan blive et badeværelse mod væggen.

S
Stefan N sagde:
Jeg har 45x45 i alle mine vægge original siden huset blev bygget, ingen problemer med svajende vægge eller så.
kan jo va så at du har godt virke også fra den tid da huset blev bygget. ikke hurtig voksende fur
sikkert er lidt gynge hvis du begynder at skubbe på væggen

Hellere 45x45 reglar med osb+gips end 45x70 og enkelgips. Allerhelst 45x70 og osb+gips. Osb kan udskiftes med plywood, hvis man føler, at man har godt med penge.

Vil du købe billige karme på byggmax, så er det enkelt at save til en lille smyg af en bit mdf eller planhøvlet fyrretræ.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.