Har en overvejelse. Har et loft sænket med sådanne akustikplader. Skal sætte en indervæg op i rummet. Kan man bygge væggen uden at røre loftet, eller skal man save væk til væggen?
Man kan jo selvfølgelig bygge under, men vil være sikker på, at det kommer til at holde.
Fordele og ulemper ved det?
Kunne man ellers bygge op med regler over akustikpladerne og derefter regle op under og så skrue dem sammen med hinanden og således undgå at skære pladerne? Vil helst slippe for det...
 
Ingen der ved noget?
 
Man plejer at regel hele vejen, men kun sætte gips til lige over akustikpladerne. I hvert fald i kontorlandskaber.
Det vil ikke være en god væg, hvis den ikke får støtte hele vejen, den vil svaje meget.
 
S
japp det fungerer ikke specielt stabilt men fungerer.
reglen mod undertaget sætter du med sprække og lidt isolering på-
 
Tak for jeres synspunkter! Men hvad synes I om mit sidste forslag. At opregle til pladerne og lave reglar ovenpå pladerne og derefter trække gennem gevindstænger eller lignende?
Burde det ikke blive ret stabilt?
Så gør jeg mindst indgreb på pladerne... Kun gevindstangen der skal igennem.
 
S
emde sagde:
Tack for synspunkter! Men hvad tror I om mit sidste forslag. At reglare op til pladerne og lave reglar oven over pladerne og så trække gennem gevindstave eller lignende?
Burde det ikke blive ret stabilt?
Så gør jeg mindst indgreb på pladerne... Bare gevindstaven som skal igennem.
hvorfor ikke udskifte pladerne med hvidmalet gips med krydsfiner på bagsiden?
 
Det fungerer at bare fæste væggen i bærende konstruktion til loftet. Du behøver ikke at bygge nogen væg ovenover heller, Eurovand bygger mange af deres kontorlandskaber på denne måde.
 
S
Matti_75 sagde:
Det virker at kun fastgøre væggen i bæreverket til loftet. Du behøver ikke at bygge nogen væg ovenover heller, Eurovand bygger mange af sine kontorlandskaber på denne måde.
eurowand :thumbup:
 
Matti_75 sagde:
Det fungerer at blot fastgøre væggen i bærende konstruktion til loftet. Du behøver ikke bygge nogen væg ovenover heller, Eurovand bygger mange af sine kontorlandskaber på denne måde.
Men loftet er fastgjort med skinner i metal, der hænger i tynd wire. Altså intet at fastgøre i...
 
SBH sagde:
hvorfor ikke bytte pladerne ud med hvidmalet gips med krydsfinér på bagsiden?
For meget arbejde og for stramt budget.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.