Jeg skal bygge indervægge på min loft og undrer mig lidt over, hvordan man bedst løser dette problem. Jeg har et bjælkelag, der ligger med 60 cc. Skal jeg forstærke med kortlægger, når jeg sætter en væg op, der går vinkelret mod bjælkelaget? Når jeg monterer en indervæg, der går langs med bjælkelaget, sætter jeg kortlægger på 60 cc, så væggen får støtte fra gulvet, eller skal jeg sætte kortlæggerne tættere, som fx 30 cc (en væg er planlagt til ikke at ligge præcis på bjælkelaget, men midt imellem)? Det er ikke en bærende væg. På gulvet vil jeg lægge et 22 mm tykt spånpladegulv med fræset spor til gulvvarme.

Glad for al den hjælp, jeg kan få.

/Honeybun
 
hej !væggen som går i samme retning som bjælkerne. hvis der er 555 mellem bjælkerne, sav korte stolper med nogle mm overmål så de spænder, stil dem på højkant, søm med 100 søm på skrå. læg dem 45 mm under bjælkernes overkant, læg en 45*170 ovenpå eller noget der passer til den tænkte væg.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.