Som overskriften lyder, skal vi opsætte en indervæg i vores 3-værelses som i øjeblikket er en 2-værelses. Altså egentlig ikke nogen stor ting, men jeg tænkte at høre, hvis nogen har styr på, hvad det kan komme til at koste, hvis man gør det selv kontra hvis man køber tjenesten?

Væggen er ca. 4 m lang og 3 m høj, lidt groft. Vi har tænkt at sætte en indbygget skydedør i.

Kan nogen give et prisoverslag eller et link, hvor man kan planlægge byggeprojektet/omkostningerne?

• Synes
Stugrenoverare
  • Laddar…
Det behøves dobbelt regelværk med nogle forstærkninger for at håndtere kræfterne.
Vil du have gips, dobbeltgips eller OBS+gips? 3 m højde bliver en del spild eller ekstra kortlinger.
Døren med beslag har du sikkert styr på omkostningerne allerede. Indgår karme?
Bygge regelværk med plader gør 2 mænd på 2-3 dage, tror jeg.
Lister tilkommer, materiale 500, arbejde 1500.
Maling eller tapet: virksomhed 2000 plus materiale.
Overvej at lægge el i væggen til kontakt men også til nye indbyggede stikkontakter.

T Thomas_Blekinge sagde:
Det behövs dubbel regelverk med några förstärkningar för att ta hand om krafterna.
Vil du ha gips, dubbelgips eller OBS+gips? 3 m højde bliver en del spild eller ekstra kortlinger.
Døren med beslag har du sikkert styr på omkostningerne allerede. Indgår karme?
Bygge regelværk med plader gør 2 gutter på 2-3 dage, tror jeg.
Listeværk tilkommer, materiale 500, arbejde 1500.
Maling eller tapet: firma 2000 plus materiale.
Overvej at lægge el i væggen for kontakt men også for nye indbyggede stikkontakter.
Nej har faktisk ikke helt styr på det med døre heller. Bare tanken er, at den skal være indbygget, men hvis det er meget forskelligt fra en "almindelig" dør, så kommer det til at fungere det også. Vi vil gerne have, at væggene skal være så tynde som muligt og tænkte at sætte sådan en træplade (spånplade?) og så gips hvis det er nødvendigt for at lette fastgørelsen af barnets tv osv.

Så egentlig totalpris ca. for materiale og så hvad en byggegubbe måske tager, eller om man gør det selv måske.... afhænger af prisen tror jeg :)

Kig selv på dørproducenternes hjemmesider eller leverandørernes hjemmesider for at få en idé om selve døren.
Ellers er der stor risiko for, at en byggefyr finansierer sin Thailandrejse på din uvidenhed.

Med dobbelt skydedør og håndværkere kommer det til at koste mindst 50 papp.

Google Pocketkarm for det er, hvad en indbygget skydedør "hedder" på byggeterminologi. Ret store prisvariationer, men et par tusinde for karmen, og så kommer selve døren dertil. Den kan også variere ret kraftigt i pris afhængigt af, om du vil have massiv eller pap, spejle osv.

Øvrigt materiale kan du regne ud ret enkelt.
M Mikael87 sagde:
Nej har faktisk ikke rigtig styr på det med døre heller. Bare tanken er, at den skal være indbygget, men hvis det adskiller sig meget fra "almindelig" dør, så kommer det til at fungere også. Væggene vil vi have så tynde som muligt og tænkte på at sætte en træplade (spånplade?) og så gips, hvis det er nødvendigt for at lette ophængning af barnets tv osv.

Så egentlig en totalpris cirka for materiale og så, hvad en byggearbejder måske tager, eller hvis man gør det selv måske... afhænger af prisen tror jeg :)
Søg lidt rundt. Pocketkarm kaldes det, du mener med en indbygget skydedør, et par tusinde afhængigt af størrelse, og så kommer døren dertil, som også varierer ret meget i pris afhængigt af, hvilken kvalitet du ønsker. Selve vægbyggeriet koster ca. 200 kr./m2 har jeg en idé om, at folk her på forummet har regnet ud (hvis du bygger selv). Så kommer malerarbejde og eventuelt elektriker, hvis du vil have det med. Og så tømrerens timeløn, hvis du skal have nogen til at gøre det. Lidt ekstra for rejsetid og materialetillæg.

• Synes
Alle20
  • Laddar…
Tak for svar :) Ja, jeg kiggede lidt rundt og endte, hvis jeg klikkede rigtigt, med reglar, skruer, gips osv. til væggen ca. 3-4 tusind uden dør, eller så kommer døren oveni afhængigt af om jeg tager en almindelig dør eller skydedør... så en til 2k fra swedoor.

Jeg og min sambo er i øjeblikket ved at forsøge at bygge en væg med skydedør.
Vi købte en lidt finere model med glasspejle, da det bliver den eneste lyskilde, tog også massivtræ for at passe bedre med huset.
Vi ligger på ca. 8.000-9.000 lige nu for materialet.
Vi har endnu ikke købt tapet eller maling.

da vi ændrede planløsning i efteråret satte jeg 2 skydedøre med karm fra hornbach. karmen kostede omkring 2000kr. kiggede på videoen på Bauhaus side nu findes i ovenstående indlæg og ser ud til at være meget lig. Derimod var det en elendig monteringsvejledning

TeroM TeroM sagde:
Jeg gik for bauhaus modellen for 6000:-, [link]

Gik ret let at montere med åben væg

[billede]

og ser OK ud. Har desværre ingen billede med døren helt lukket.

[billede]
flot! Er det 70mm eller 95mm reglar i væggen?

I impendill sagde:
flot! Er det 70mm eller 95mm regler i væggen?
120mm, væg mod tidligere garagen, så det var en ydervæg. Kassetten er for en 95mm væg, som jeg salede ud til 120.

• Synes
impendill
  • Laddar…
TeroM TeroM sagde:
120mm, væg mod tidligere garagen så var en ydervæg. Kassetten er til en 95mm væg som jeg saladede ud til 120.
jeg har en væg med 70 mm regel. Ville det fungere?

I impendill sagde:
jeg har en væg med 70 mm regel. Ville det fungere?
Ja men du skal finde et indbygningssæt til 70 mm regler. Det er egentlig, hvad jeg har, 95 mm som jeg sagde er færdig bredde på åbningen, så kassetten er 70 mm.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.