I det hus vi skal flytte til, indgår der en "åben trappe" - dvs man ser mellem trappetrinene. Der er ikke mulighed for at vælge en anden trappe, men vi kunne evt. tænke os at bygge et opbevaringsrum under trappen, og det fungerer jo ikke, hvis man kan se mellem trappetrinene. Er der nogen, der ved, om man på en eller anden måde kan fikse dette selv, efter at man er flyttet ind (kan tilføje, at selve trappetrinene er i eg).

Ud over disse vil vi tre steder have lave "rækværk" (ved ikke helt, hvordan man skal beskrive dem, men jeg ville gætte på, at de er godt og vel 80 cm høje, og de er hvide "spjæld"). Også disse vil vi gerne bygge helt ind (dvs få en måske 80 cm "væg" der i stedet for de rækværk, der findes i dag). Er der nogen, der har gjort noget lignende og ved, hvordan man går til værks?
 
Det er jo enkelt at blot sætte en plade af lignende materiale og skrue det i trinnene fra bagsiden.
Vil man så have lidt lys i skuret, kan man sætte plexiglas ved en eller anden sprække i stedet.
 
Trappeproducenten, der leverer trappen, burde kunne levere dele, der gør den nuværende trappe tæt. Så får I samme materiale og overfladebehandling som den eksisterende trappe.
 
Tak for svaret! Huset vi skal flytte til er et "standardhus" og der er ikke mulighed for at lave dette "tilvalg". Vi har to trapper at vælge imellem, men det er stort set kun materialerne, der adskiller dem.
 
Normalt når man har sk "sättsteg", dvs lukkede så er det fræset i underkant på trappetrinnet for at skyde i dækskiven.

/Thrax
 
Jeg ville bede om at undgå fabrikkens trappe helt og holdent i så fald og købe trappen separat. Hvad er det for en husfabrik, der kun har to trapper at vælge imellem? Volkseigene Musterhauskombinat i DDR?? :)
 
Hvordan er det gået?

Vi skal lige til at bygge et klædeskab/opbevaringsrum under vores trappe. Huset er 15 år gammelt, så det er svært at finde materialer, der matcher. Trappen drejer også 180 grader.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.