Hej

Har en gammel skorsten placeret nær en væg. Jeg vil gerne bygge pladsen mellem skorsten og væg til (der samler sig kun snavs/skrald deromme). Afstanden mellem væg og skorsten er mellem ca. 3-10 cm afhængigt af hvor man måler, dvs. det er ujævnt, hvilket vel er det store problem. Er der nogen, der har en idé til, hvordan man kan gøre dette på en god måde, så det både bliver tæt og ser godt ud? Det eneste jeg kommer på er at montere en regel og skrue mindre stykker gips fra gulv til loft som jeg saver til for at passe til den ujævne skorsten. Men har svært ved at se, at det kommer til at blive rigtig godt...

• Murstensskorsten tæt ved en hvid væg med en smal, ujævn åbning mellem dem.
  • Billede af en gammel murstensskorsten tæt på en hvid væg, skaber et ujævnt og smalt mellemrum, der samler snavs.
Optimal imo ville være at figursave en bræt til sprækken.

D
For det tilfælde du bruger skorstenen, skal du passe på med at bygge springet til, inden du har rådført dig med skorstensfejeren.

Min skorstensfejer mente, at jeg skulle bruge stålregler, skabe ventilation mm.

D
Anvendes ikke murstocken havde jeg nok sat lægte/regel på murstocken og lægte/regel på den hvide væg og derefter gipsede ind. Murstocken bliver da lidt bagved den gipsvæg, du bygger.

Ulltand Ulltand sagde:
Optimal imo vore att figursåga en bräda för glipan.
Ja, måske. Men tænker at det bliver lidt det samme som at figursave gipsplader og sætte dem på. Men som sagt, den variant er det eneste jeg også kan komme på. Måske er det sådan, at det er den eneste vej at gå...

D Derbyboy sagde:
For det tilfælde, at du bruger skorstenen, skal du passe på med at bygge revnen igen, før du har rådført dig med skorstensfejeren.

Min skorstensfejer mente, at jeg skulle bruge stålregler, skabe ventilation mm.
Skorstenen bruges ikke.

• Synes
Derbyboy
  • Laddar…
D Derbyboy sagde:
Anvendes ikke murstokken, havde jeg nok sat lægte/regler på murstokken og lægte/regler på den hvide væg og derefter gipsafsluttet ind. Murstokken bliver da lidt bag den gipsvæg, du bygger.
Ja, det er en variant. Men vil helst ikke have noget, der stikker ud på siden af murstokken og kan ses, når man kigger direkte forfra.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.