Jeg er i gang med at bygge et Attefallshus af hamp. Det bliver løs hamp i gulv og tag og støbt hampkalk i væggene. Det er første gang jeg gør det. Er der nogen her med erfaringer at dele?
Beretter mere om det i min blog, som kan klikkes til her.
Beretter mere om det i min blog, som kan klikkes til her.
Det lyder spændende! Der er ikke mange i Sverige, som har brugt hampkalk, men de har større erfaring med materialet i f.eks. Frankrig og UK.
Derimod foregår der lidt forskning om materialet i Sverige, og noget info findes selvfølgelig at finde på nettet, Youtube og i engelske bøger.
Men det ved du sikkert allerede.
Vi planlægger at bruge hampkalk i forbindelse med renovering, men har ingen praktisk erfaring endnu.
Derimod foregår der lidt forskning om materialet i Sverige, og noget info findes selvfølgelig at finde på nettet, Youtube og i engelske bøger.
Men det ved du sikkert allerede.
Vi planlægger at bruge hampkalk i forbindelse med renovering, men har ingen praktisk erfaring endnu.
Ja, at prøve at støbe er nok en god idé. Man må teste sig frem til en passende blanding af kalk, hampa og vand. Hvis jeg forstår rigtigt, skal du bygge efter pisè-teknikken, dvs. stampe i forme? Man kan da bruge en ret stor andel hampa, hvad jeg har set, som giver lidt bedre isoleringsværdi.
Du skriver i sin blog, at du nu skal forberede støbningen, men du tænker vel ikke på at støbe nu i kulden? Hvad bruger du for kalk?
Du skriver i sin blog, at du nu skal forberede støbningen, men du tænker vel ikke på at støbe nu i kulden? Hvad bruger du for kalk?
Hej! Det ville være sjovt at høre, hvordan det er gået med dette projekt? Vi er i gang med at bygge et gæstehus på knap 30 kvm i det sydlige Skåne, og vi overvejer også hamp.
Klik her for at svare