Microkatten
Det lyder spændende! Der er ikke mange i Sverige, som har brugt hampkalk, men de har større erfaring med materialet i f.eks. Frankrig og UK.

Derimod foregår der lidt forskning om materialet i Sverige, og noget info findes selvfølgelig at finde på nettet, Youtube og i engelske bøger.

Men det ved du sikkert allerede.:D

Vi planlægger at bruge hampkalk i forbindelse med renovering, men har ingen praktisk erfaring endnu.
 
Der holdes jo kurser i England normalt set. Men de er blevet aflyst pga pandemien. Jeg må prøve mig frem lidt forsigtigt.
 
Microkatten
Ja, at prøve at støbe er nok en god idé. Man må teste sig frem til en passende blanding af kalk, hampa og vand. Hvis jeg forstår rigtigt, skal du bygge efter pisè-teknikken, dvs. stampe i forme? Man kan da bruge en ret stor andel hampa, hvad jeg har set, som giver lidt bedre isoleringsværdi.

Du skriver i sin blog, at du nu skal forberede støbningen, men du tænker vel ikke på at støbe nu i kulden? Hvad bruger du for kalk?
 
Hej! Det ville være sjovt at høre, hvordan det er gået med dette projekt? Vi er i gang med at bygge et gæstehus på knap 30 kvm i det sydlige Skåne, og vi overvejer også hamp.
 
  • Synes
JJL - Ljungen 4
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.