Jeg vil bygge en gipsvæg, der ikke går helt op til loftet og heller ikke går tværs gennem hele rummet, mao væggen har kun 2 forankringspunkter/overflader, gulvet og en væg til højre.
Mit spørgsmål er, kan det lade sig gøre? Hvordan gør jeg for at væggen bliver stabil? Især siden som ikke er mod rumvæggen og som slutter midt i rummet. Skal man have en regel, der går helt op til loftet der? Helst ikke, men hvis det er nødvendigt...
Jeg har gjort lignende for at opdele mellem gang og pejsestue. Jeg har ingen problemer med stabilitet. Tværtimod føles den solid og stabil.
Jeg rammede op med 45x70, den ene side fastskruet i tilstødende væg og fastskruet i gulvet, samt monterede OSB-plader på begge sider og et lag gips ovenpå.
Desværre kan jeg ikke finde nogen billeder fra byggeriet af den, det var så mange år siden, så det eneste jeg kan bidrage med er billeder af, hvordan det ser ud i dag.
Men det er ingen svær konstruktion, bare en almindelig oprejsning men kun i halv højde. OSB-plade på begge sider og gips på det.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.