Hej, i min lejlighed har jeg et rum på ca. 60kvm, som engang er blevet opdelt i to rum. Det lille rum (ca. 25kvm) bruges i dag som klædeskab og adskilles kun af en rammevæg med et lag gipsplader ud mod det store rum. Når man er inde i rummet, er rammerne og bagsiden af gipspladerne helt synlige.
Jeg har nu planer om at ombygge dette "klædeskab" til et gæsteværelse, da jeg snart skal have en langtidsbeboer.
Men mit spørgsmål er her hvordan jeg gør det på bedste måde. Jeg vil jo have, at det skal være nogenlunde lydisoleret, så at bare sætte gipsplader op på indersiden af rummet måske ikke duger så godt som sovrumsvæg?
Hvad bør jeg i så fald bruge som isolering?
Hvis nogen med kendskab til disse materialer kunne give mig en rund sum på, hvad dette kunne koste, ville det også være godt, har ingen idé selv. Altså gipsplader og isolering til måske 6-8 meter væg? 2,40 er det i loftet cirka.
Jeg har nu planer om at ombygge dette "klædeskab" til et gæsteværelse, da jeg snart skal have en langtidsbeboer.
Men mit spørgsmål er her hvordan jeg gør det på bedste måde. Jeg vil jo have, at det skal være nogenlunde lydisoleret, så at bare sætte gipsplader op på indersiden af rummet måske ikke duger så godt som sovrumsvæg?
Hvad bør jeg i så fald bruge som isolering?
Hvis nogen med kendskab til disse materialer kunne give mig en rund sum på, hvad dette kunne koste, ville det også være godt, har ingen idé selv. Altså gipsplader og isolering til måske 6-8 meter væg? 2,40 er det i loftet cirka.
Byg et separat regelsystem med forskudte reglar til den nye inderside.
Læg mineraluld mellem de to regelsystemer.
Sæt plader på med dobbelt gipsplader.
Tæt alle sprækker omhyggeligt med fugemasse.
Kontroller, at døren slutter tæt.
Priser finder du nemmest på fx byggmax.se
Læg mineraluld mellem de to regelsystemer.
Sæt plader på med dobbelt gipsplader.
Tæt alle sprækker omhyggeligt med fugemasse.
Kontroller, at døren slutter tæt.
Priser finder du nemmest på fx byggmax.se
Ja, så bliver det ordentligt gjort. Men som jeg forstår det, har ikke trådstartaren højere lydisoleringskrav end man normalt har på indvendige vægge?
Har man ikke det, kan man nøjes med at isolere med mineraluld mellem reglarne og sætte gipsskiver på indersiden, eventuelt dobbelt lag.
Har man ikke det, kan man nøjes med at isolere med mineraluld mellem reglarne og sætte gipsskiver på indersiden, eventuelt dobbelt lag.
Klik her for at svare