Hej, ny medlem her på forummet!
Jeg vil gerne bygge vores entré trappe om, med reglar og traller, også et krav at vi kan gå op ad trappen fra forskellige retninger. Der er berg grun så tegl, så trall.
Er der nogen der kan hjælpe, hvordan gør jeg?
Sådan her vil jeg have det...
Tak.
Er der klippe i trappen, eller mener du under, længere nede?
Jeg ville have fjernet hele den gamle trappe og stillet 45x170 på højkant først som yderramme og derefter mellem rammen som et gitter. Så en ny mindre ramme oven på den med gitter. Derefter endnu mindre osv.. så beklæd det hele med terrassebrædder mindst 28x120, helst lidt grovere.
Tilpas dybden på den første ramme efter den sidste trappestang ind på verandaen med grus. Læg nogle gamle betonplader som støtte, når du har indstillet alt.
Hej, ny medlem her på forumet!
Jeg vil bygge om vores entré trappe, med regler og traller, også et krav at vi kan gå op ad trappen i forskellige retninger. Det er klippe grund, derefter tegl, derefter trall.
Er der nogen som kan hjælpe, hvordan gør jeg?
[billede]
Sådan vil jeg have det...
[billede]
Tak.
Tak for et tidligt svar!
Jeg tænkte først at forsøge at bygge trappen ovenpå den gamle, dog jeres råd om at fjerne den gamle helt og holdent lyder faktisk bedre.
Den er beton tror jeg, nu hvor jeg har kigget ekstra nøje.
Tror I, at en minigraver ville være nok, eller skal jeg bruge borehammer?
Hvis du har en betontrappe nu og erstatter den med en hul trætrappe, er der stor risiko for, at du ikke vil kunne lide dunkelydene, når børnene tramper op og ned ad den. (Det burde være muligt at bygge en trætrappe, der ikke bliver en stor resonanskasse, men det synes sjældent at blive gjort i praksis.)
Hvis du har en betontrappe nu og erstatter den med en hul trætrappe er der stor risiko for, at du ikke vil kunne lide lyden, der opstår, når børnene tramper op og ned ad den. (Det burde være muligt at bygge en trætrappe, der ikke bliver en stor resonansboks, men det virker sjældent til at blive gjort i praksis.)
Så er det selvfølgelig, men et pokkers puslespil at tilpasse sig hele tiden efter den gamle trappe, som vil bestemme alle mål osv. hele tiden.
En større "borehammer" klarer det job. Lej på Bauhaus eller lignende.
Du behøver jo ikke fjerne alt, fjern så meget som nødvendigt for at få plads til den nye konstruktion. det kan jo endda være godt at have lidt beton at fæstne den i.
Nu ville du jo have træ, men et andet alternativ kunne være at støbe lidt mere, så du får den trappeform du vil have. Derefter kan du lægge f.eks. granitfliser på betonen.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.