Jeg ved, at dørmålet skal være 90, da alle andre døre har det. Men jeg undrer mig over, hvor meget plads man skal efterlade på siderne af døren. Altså væggen til højre og venstre om selve dørkarmen?
Tænker på lister til døren
På hver side af åbningen er der ca. 2
Tænker på lister til døren
På hver side af åbningen er der ca. 2
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 049 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,049 indlæg
Lidt usikker på hvad du mener, men jeg håber at Swedoors tabel over forholdene mellem flere forskellige mål hjælper dig: https://www.swedoor.se/media/3606695/cle_matt_okt14.pdf
Hvis ikke, må du spørge igen
Hvis ikke, må du spørge igen
Tænker, om væggen er et L, kan jeg have åbningen til døren, altså 90 cm hele vejen ind i hjørnet, hvor en regel findes, eller skal der være en vis afstand fra hjørnet. F.eks. til lister osv.BirgitS sagde:
For vi skal sætte op Regler, og da er der 3,5 cm tilbage på den ene side at sætte regel på for at åbningen skal blive 90 cm. Kan man da lave en regel, der er 3,5 cm uden at det bliver et problem?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 049 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,049 indlæg
Hvis døren går indad i hjørnet, bør man kunne åbne døren i det mindste lige ud (90 grader) uden at dørhåndtaget rammer væggen ved siden af. Vores badeværelsesdør, som jo selvfølgelig åbnes udad, har kun en kvartstaf som foder indvendigt, for det er alt der er plads til i det hjørne.
Klik her for at svare