5,488 læst ·
12 svar
5k læst
12 svar
Bygge af trætrappe. Glat om vinteren? Hvordan tænke?
Jeg skal bygge en entrétrappe i træ. Ulempen er, at det kan blive ekstremt glat om vinteren med en trætrappe. Findes der en god måde at afhjælpe det på? Salte? Skabe? Jeg havde nogle tanker om at have en måtte på trappen, men da skal jeg vide, hvilken måtte så jeg kan bygge trappen lavere, så døren ikke rammer måtten, når man åbner døren. Hvordan ville I gøre det?
Har ikke oplevet et problem med trætrappen. Man skal jo bare fjerne sneen.
Lader man det danne en is-kage, findes der jo hakker, der er godt tilpasset til at fjerne disse.
Lader man det danne en is-kage, findes der jo hakker, der er godt tilpasset til at fjerne disse.
Har også to trædæk, oplever ikke heller disse som glatte. Den ene skovler jeg nogle gange, men ikke den anden. Muligvis kan det blive glat når sneen smelter og hvis vandet ikke kan løbe væk før det fryser. Dog intet som jeg har oplevet i de år, jeg har haft det.M Förstagångsköparen sagde:
Det vigtigste er at holde trallen ren. Når der begynder at vokse alger og samle sig diverse indgroet snavs, bliver det glat, når det bliver vådt.
Ud og skrubbe med en ordentlig skurebørste, når det begynder at føles glat, er mit tip!
Uanset om du skal have en måtte eller ej, bør du alligevel efterlade nogle centimeter frit til døren, så det ikke støder, så snart der er samlet lidt nedtrampet sne uden for døren!
Ud og skrubbe med en ordentlig skurebørste, når det begynder at føles glat, er mit tip!
Uanset om du skal have en måtte eller ej, bør du alligevel efterlade nogle centimeter frit til døren, så det ikke støder, så snart der er samlet lidt nedtrampet sne uden for døren!
Medlem
· Stockholm
· 4 636 indlæg
Enig i at trappetrin af træ kan blive meget glatte, var tæt på at frakturere i morges. Synes workingclasshero’s løsning er kanon, overvejer den selv.
Ellers har vi brugt kludetæppe eller hønsetråd. Tror pudsnät burde være bedre end hønsetråd.
Man må overveje, om man vil have en helårsløsning, eller om man er villig til at sætte vinterdæk på indgangen også.
Ellers har vi brugt kludetæppe eller hønsetråd. Tror pudsnät burde være bedre end hønsetråd.
Man må overveje, om man vil have en helårsløsning, eller om man er villig til at sætte vinterdæk på indgangen også.
Klik her for at svare