zarkov zarkov sagde:
80 mm burde række, du skal jo igennem 45 mm træ, 13 mm gips og måske 5 mm gevind = 63 mm.

Essve har for øvrigt M5x100 også: Bauhaus

Har du brug for endnu længere, kan du tage gevindstang med rigtig diameter og kappe med en nedstryger til rigtig længde, så skruer du en møtrik på den frie ende.
Tak.
Spiller det stor rolle om man bruger M4 eller M5, hvad anbefales?
Jeg vil have brug for at forbore træreglen med ca. 4-5mm bor, har man brug for nogen skive til skruen mod træreglen?

Tak på forhånd

K Kimpaann sagde:
Aldrig og aldrig, på den korte stump væg du skal have, opstår behovet ikke. Medmindre familien har tænkt at montere en trampolin på væggen for at kaste sig imod.

Gør det ikke sværere end det er, for en dag skal væggen måske også rives ned. Den eksisterende væg er egentlig et meget lille problem, når du fastgør en overligger og underligger i loftet henholdsvis gulvet, væggen bliver selvbærende, og jeg antager, at du ikke har tænkt dig at have nogen større belastninger på væggen som køkkenskabe osv.

Forborede, mollyplugs i rigtig dimension, skrue fast og klar
Tak for svaret.
Den ene side af væggen bliver bag sengegavlen for et rum.
Den anden side af rummet vil måske have et lille tv hængende i fremtiden.
Men ellers er det ikke så tunge ting, der kommer til at hænge.

E evoline sagde:
Tak.
Spiller det stor rolle om man bruger M4 eller M5 hvad anbefales?
Kommer til at skulle forbore træreglen med ca. 4-5mm bor, skal man have en skive til skruen mod træreglen?

Tak på forhånd
Skruediameteren vil ikke spille nogen rolle i dit tilfælde, det er så lille belastning. Skive under skruehovedet er dog at anbefale.

• Synes
Kardan79
  • Laddar…
zarkov zarkov sagde:
Skruediameteren vil ikke spille nogen rolle i dit tilfælde, det er så lille belastning. Skive under skruehovedet er dog at anbefale.
Tak.
Er det nok med 8 oppe i loftet, når reglen er 320cm, bliver ca 45cm mellem hver skrue?

Og til reglerne på væggen 6, med 240cm lofthøjde.

Er det for mange eller få?

Tak på forhånd

Senest redigeret:
Det er rigeligt, jeg tror jeg havde 4, muligvis 5 skruer på 3 m, da jeg satte mine skydedøre op (3 i væggene).

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.