hej
jeg skal sætte gipsvægge op til et nyt badeværelse. E-E 70/70 202 M0 bliver det. findes der nogen god pædagogisk byggevejledning på nettet? synes ikke gyprochåndbogen rigtig beskriver godt, angående for eksempel fastgørelse af væghængt toilet og væghåndvask, hulning/skinner/regler for døren, og i mit tilfælde bliver det desuden et indvendigt vindue.
jeg skal sætte gipsvægge op til et nyt badeværelse. E-E 70/70 202 M0 bliver det. findes der nogen god pædagogisk byggevejledning på nettet? synes ikke gyprochåndbogen rigtig beskriver godt, angående for eksempel fastgørelse af væghængt toilet og væghåndvask, hulning/skinner/regler for døren, og i mit tilfælde bliver det desuden et indvendigt vindue.
Her finder du lidt svar hvad angår selve skruvningen af gipsen.
Grabber - skruv for proffs & konsument
Klik på montering - inde - gips
Hvad angår kravet på holdbarhed burde producenten af toilettet kunne hjælpe dig med. (dvs. om det kræves enkelt- dobbelt- tripple -gips osv.)
Grabber - skruv for proffs & konsument
Klik på montering - inde - gips
Hvad angår kravet på holdbarhed burde producenten af toilettet kunne hjælpe dig med. (dvs. om det kræves enkelt- dobbelt- tripple -gips osv.)
Jeg kender ikke til nogen god guide til dette, men når det gælder væghængt mugg, så fastgør du den jo ikke i væggen. Man monterer en særlig installation bag væggen, som toilettet derefter fastgøres i. Jeg bruger altid fibercementplader mellem installationen og muggen, for belastningen bliver meget stor der. Måske fungerer det med almindelig gips også, men jeg ville ikke tage chancen.
Når det kommer til håndvasken, så er det tilstrækkeligt med en såkaldt kortling (et stykke regel indfældet vandret mellem de stående regler), som man skruer beslagene fast i.
Når det kommer til håndvasken, så er det tilstrækkeligt med en såkaldt kortling (et stykke regel indfældet vandret mellem de stående regler), som man skruer beslagene fast i.
Nogle gange skal man have lidt tålmodighed, og visse spørgsmål får man ingen svar på...afvent et par dage og se. Der er nogle dygtige byggere her, som måske kan svare, men de er måske ikke inde hver dag!
Det lille, jeg kan bidrage med i spørgsmålet, er, at hvis du kan, så skaf op så meget som muligt...det skader aldrig.
Det lille, jeg kan bidrage med i spørgsmålet, er, at hvis du kan, så skaf op så meget som muligt...det skader aldrig.
okay. fibercementplader findes der hos almindelig byggemarked? hvordan går man frem ved spartling/slibning/grundarbejde ved samlinger mellem gipsplader hvor der ikke er nogen forsænkning i pladen? og det samme ved hjørner? lægger man papirremmen udenpå væggen da? da bliver slutresultatet en udbuling?
Moderator
· Stockholm
· 57 848 indlæg
Dette er beskrevet godt i arbejdsbeskrivelser fra gipsskivelev. Ex Gyproc, norgips osv. Der findes nøjagtige beskrivelser af, hvordan man spartler forskellige samlingstyper på den bedste måde.
Men princippet er, at du lægger papir udenpå, spartler over, det bliver en forhøjning, men ved at spartle med en tilstrækkelig bred spartel, så ses forhøjningen ikke. Helt forsvinder den ikke.
Men som sagt, ingen spartel hvis du skal have kakel på.
Men princippet er, at du lægger papir udenpå, spartler over, det bliver en forhøjning, men ved at spartle med en tilstrækkelig bred spartel, så ses forhøjningen ikke. Helt forsvinder den ikke.
Men som sagt, ingen spartel hvis du skal have kakel på.
Klik her for at svare