Hej!
Har bygget en væg som er 130x100 cm
Den sidder fast på en eksisterende væg samt i gulvet.
Har bygget den med 2 vandrette 45x45 træregler og imellem disse 6 lodrette 45x45 regler. Synes dog, den er ustabil. Den vipper til højre og venstre, hvis man ser forfra og trykker på den. Hvordan gør jeg den stabil?
Taknemmelig for tips.
Har bygget en væg som er 130x100 cm
Den sidder fast på en eksisterende væg samt i gulvet.
Har bygget den med 2 vandrette 45x45 træregler og imellem disse 6 lodrette 45x45 regler. Synes dog, den er ustabil. Den vipper til højre og venstre, hvis man ser forfra og trykker på den. Hvordan gør jeg den stabil?
Taknemmelig for tips.
Det vil blive svært at få nogen stabilitet i en konstruktion, som ikke er fastgjort i loftet.
Du kan prøve at skrue stålbånd i kors på begge sider, men jeg tvivler på, at det vil hjælpe. Ellers må du nok desværre sætte en stolpe i enden af væggen, som er fastgjort i gulv og loft.
Du kan prøve at skrue stålbånd i kors på begge sider, men jeg tvivler på, at det vil hjælpe. Ellers må du nok desværre sætte en stolpe i enden af væggen, som er fastgjort i gulv og loft.
gør den dobbelt så tyk så bliver den stabil
"Det er stabilt"
"Det er stabilt"
satte en halv væg op mod kældertrappen hjemme, med 45x45 på cc30 + kortlingar, den er fastgjort i gulvet og den ene side, hel-limet spånplade på begge sider mod alle regler og derefter hel-limet gips mod spånpladen. den blev rigtig stabil.
Væggen skal flyde sammen med en anden væg og skal derfor have samme tykkelse = 45x45 regler med 13 mm gips på hver side.
Jeg tror, jeg har fundet en løsning:
Gulvet er af beton, så jeg vil bore et hul og sætte et armeringsjern ned, som jeg støber fast. Derefter vil jeg trække en stolpe over armeringsjernet og støbe den fast. Skrue 45x45 reglerne fast på denne stolpe, som står yderst på væggen.
Det burde blive stabilt?
Jeg tror, jeg har fundet en løsning:
Gulvet er af beton, så jeg vil bore et hul og sætte et armeringsjern ned, som jeg støber fast. Derefter vil jeg trække en stolpe over armeringsjernet og støbe den fast. Skrue 45x45 reglerne fast på denne stolpe, som står yderst på væggen.
Det burde blive stabilt?
Vil foreslå, at du i så fald forsøger at få fat i nogle stykker forzinket jern eller jern i rustfrit, ellers er der nok risiko for, at det ruster efter et stykke tid.
Tjek bare, så du ikke borer i nogen gulvvarmeslange, det ser ud til at være populært på det sidste..
Tjek bare, så du ikke borer i nogen gulvvarmeslange, det ser ud til at være populært på det sidste..
Skal man lave denne type væg, skal man bruge minimum 70 mm regler. Helst 95 mm vil jeg påstå. Man bruger stålregler for at få en lettere og bedre konstruktion. Helst forstærkningsskinne i over- og underkant, derefter kan man indsætte træregler i dette, hvis man ønsker. Forstærkningsskinne eller FSK, som det så smukt forkortes, er virkelig godt i dette tilfælde. Vi har anvendt det i mange projekter for at få stabilitet i denne type væg. Derefter SKAL man bruge 2 lag plader pr. side, enten dobbelt gips, men helst 5-lags krydsfiner på 13 mm og gips. Man kan også skrue og lime konstruktionen.