Vi skal lægge nyt parketgulv i vores stue. Eftersom rummet er 45 kvm, vil vi gerne dele rummet op.
Vi vil bygge en væg ligesom den nedenfor. Dvs. en der står på ben og har åbent i overdelen.
Vi vil bygge en væg som er 2,5 meter bred og højden ekskl. ben ca. 2 meter. På forsiden af væggen vil vi sætte panel med gamle planker, vi har fået i arv. Bagsiden skal være gips. Væggen bliver med andre ord tung. Under gulvet er der betonplade, så vægten fordeles på et antal ben burde ikke spille nogen rolle. Dog ville jeg helst ikke skrue benene fast, men måske sætte tape under dem.
Er der nogen der har en smart løsning på ben der klare dette?
Væggen kan være tykkere for at få bedre styrke, men jeg er nysgerrig på om det er muligt at bygge på ben og arme foroven?
På byggemarkeder, Bauhaus, Hornbach, etc. findes et væld af forskellige ben. IKEA har også løse stålben til køkkenskabe/køkkenø, f.eks.
Køkkenfirmaer har ofte ben til både skabe og garderober.
Tak for gode tips. Hvad angår benene, så er jeg bare usikker på om hvilken bliver for stor på nogle ben. Men dette ved sikkert Ikea etc. Hvad angår tape, så tænkte jeg tape på gulvet og skruet i loftet. Min erfaring med dobbeltklæbende tape er, at det sidder rigtig hårdt, og den største vægt bliver jo nedad.
Har kigget rundt på byggemarkedernes hjemmesider og synes ikke, at jeg kan finde det, jeg leder efter. Dels tåler de op til 125 kg belastning. Vores byggeri vil blive betydeligt tungere, da osnelväggen i sig selv vejer meget.
Når jeg kigger på de ben, der findes, forstår jeg, at tape bliver hårdt, men jeg havde håbet på (trumpetformede) ben ligesom dem på billedet.
Har I tips om nogen, der kunne tænkes at fremstille denne type produkter, må I gerne give mig besked.
Hvad mener I om gulvet? Tror I, det kan holde ca. 200 kg på fire ben, eller vil gulvet blive et problem?
Jeg kom på en ny idé. Taknemmelig for hjælp om det er rimeligt og hvor man i så fald køber materialet.
Hvis det kan lade sig gøre at købe noget lignende det nedenfor, som er lige og cirka 15cm lange. Så kan jeg fastgøre dem både i væg, gulv og loft.
Men er der nogen, der ved hvor man køber dette, eller hvad et sådan beslag hedder?
Det er intet beslag uden håndtag... Plejer at monteres i badeværelser for at funktionshæmmede personer nemmere kan rejse sig op fra badekarret eller porcelænschefen.
Det er ikke et beslag, men et håndtag... Bruger normalt i badeværelser, så personer med handicap lettere kan rejse sig op fra badekarret eller porcelænstronen.
Forstår, at denne ikke fungerer. Men noget lignende som er lige. Så kan jeg fastgøre i begge ender. Kigger jeg på ben, får jeg ikke noget at fastgøre i fra begge sider.