Jeg er ved at flytte og ændre lidt vægge derhjemme, og nu har jeg brug for at bygge et dørspejl op. Den eksisterende væg er 80 mm armeret beton, og jeg kommer til at skulle hænge lidt ting på begge sider af væggen. Hvordan foreslår I, at jeg reglerer væggen? Jeg har overvejet 45x70-regler på "tværs" og derefter 7 mm krydsfiner på den ene side (hvor de fleste ting skal hænges) og derefter enkelgips på begge, så ville væggen blive 45+7+13+13=78mm hvilket jo må anses for at være tæt på de 80.
Er der nogle bedre måder at gøre dette på?
Er der nogle bedre måder at gøre dette på?
Eller 45mm regel + 2x12mm spån som limes på reglen (limet gør vel væggen stærkere?) + 13 mm gips på den ene side. = 82 mm ...
Jeg var mest ude efter limningen, men det fungerer måske også mod gipsen, i dit eget forslag.
Bare et forslag, ved ikke om det er bedre.
Jeg var mest ude efter limningen, men det fungerer måske også mod gipsen, i dit eget forslag.
Bare et forslag, ved ikke om det er bedre.
Bedre kan jeg ikke garantere, men en anden måde kunne være:
Renoveringsgips, 6 mm
OSB, 11 mm
Regler 45
OSB, 11 mm
Renoveringsgips, 6 mm
Så er du oppe på 79 mm
Skal det blive præcis 80, kan du skifte den ene OSB ud med 12 mm spånplade.
Renoveringsgips, 6 mm
OSB, 11 mm
Regler 45
OSB, 11 mm
Renoveringsgips, 6 mm
Så er du oppe på 79 mm
Skal det blive præcis 80, kan du skifte den ene OSB ud med 12 mm spånplade.
jeg tror alt mellem 76 og 84 er ok, jeg regner ikke med at det bliver præcis, det må man nok ordne på en anden måde, men begge jeres alternativer er absolut spændende. Jeg tror også der bliver lidt luft, sikkert mere end nogle tiendedele, reglarne plejer jo ikke direkte at være helt på mm heller...
Jeg har bare et spørgsmål angående anders forslag, det er eldosor, hvordan får jeg dem i god dybde, det bedste er måske at bruge dosor til dobbeltgips og sætte dem dybere end de burde sidde, eller kan man bruge enkeldosa når det er 17mm plademateriale?
Det skal sandsynligvis kun være el på den ene side, så den asymmetriske mulighed bør måske overvejes...
Det skal sandsynligvis kun være el på den ene side, så den asymmetriske mulighed bør måske overvejes...
Jo så lær det nok sikkert blive, *forsøger at tælle* 
tak for tipsene, i dag har jeg i det mindste revet 200x25 cm armeret betonvæg (8 cm tyk) for at flytte en dør en fjollet smule, blev det støvet? - nej, hvordan kan I tro det
Nu skal jeg afsted og banke på pladerne for at bestemme mig hvilket alternativ det bliver. Tak for tipsene!!
tak for tipsene, i dag har jeg i det mindste revet 200x25 cm armeret betonvæg (8 cm tyk) for at flytte en dør en fjollet smule, blev det støvet? - nej, hvordan kan I tro det
Nu skal jeg afsted og banke på pladerne for at bestemme mig hvilket alternativ det bliver. Tak for tipsene!!
Jeg kørte andersmcs forslag, 45 regel plus osb og renoveringsgips på begge sider, jeg vedhæfter et lille billede, dog taget med mobilen, så det er ikke helt fantastisk kvalitet, men man kan se lidt hvordan det bliver iaf.
Tak så meget for tipsene, jeg er SUPERtilfreds
Tak så meget for tipsene, jeg er SUPERtilfreds
Klik her for at svare