"Rødfarveskolen" - lektion 5 - indeholder blandt andet en håndgribelig beskrivelse af, hvordan man bygger en enkel, billig men sikker stillads selv. I princippet samme som Pete_K.
tips er at regne på det, især hvis det skal stå i to år, så er der måske ikke så stor anvendelse for materialet. vi regnede på det og indså, at der næsten ikke var nogen prisforskel mellem at købe regler og bygge selv mod at købe brugt haki. visse dele af den haki vi købte er fra før 73 (fandtes på hjemmesiden forskellige fastgørelser) så den mister ikke i værdi på to år... men har du adgang til billigt træ eller har et planlagt anvendelsesområde derefter, så bestemt. men hvis du tænker at købe i byggemarkedet, så regn på om det virkelig er en spareløsning og ikke en dumspareløsning
Da vi selv byggede i løsvirke, startede jeg snedkerarbejdet med at bygge ca. 100 løbende meter stillads af 45x95.
Stilladstræet kløvede jeg derefter til 45x70 og brugte til at krydsforstærke indersiden af ydervæggene.
Det, der blev til overs, byggede jeg stommen til udhuset af.
Da vi byggede selv i løsvirke, startede jeg tømrerarbejdet med at bygge ca. 100 løbende meter stillads af 45x95. Stilladstræet skar jeg derefter til 45x70 og brugte til at krydsregle indersiden af ydervæggene. Det, der blev til overs, brugte jeg til at bygge skelettet til udhuset.
[billede]
Flot arbejde!
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.