Jeg antager, at det kræver en erfaren tømrer eller bygningskonstruktør for at planlægge ombygning af spær. Billedet er lånt, men mit loft ser ens ud, samme fagværksspær. Hvis man skulle kaste sig ud i et loftbyggeri, skal spærene jo bygges om til noget, der ligner rammespær. Men da lofthøjden er meget beskeden, undrer jeg mig over, om det overhovedet er muligt. Dog har naboerne lykkedes, hvis de nu har gjort det korrekt ;) Hvordan går man videre for at finde ud af dette? Spørg tømreren eller konstruktøren?

• Loft med fackverkstakstol, synlige trækonstruktioner og støvede bjælker, typisk for et rum der overvejes til ombygning eller renovering.
Nogle tømrere har sikkert viden og kan gøre det på den rigtige måde.
Fordelen ved at tale med en konstruktør er, at han har ansvarsforsikring for det, han gør, og at du kan få den dokumentation, der er nødvendig til byggetilladelse/kontrolplan.

De mest almindelige måder at bygge om på er enten at ændre den til en anden type spær eller at veksle konstruktionen med limtræsbjælker.

larsbj larsbj sagde:
Nogle snedkere har sikkert viden og kan gøre det på den rigtige måde.
Fordelen ved at tale med en konstruktør er, at han har ansvarsforsikring for det, han gør, og at du kan få den dokumentation, der er nødvendig til byggetilladelse/kontrolplan.

De mest almindelige måder at bygge om på er enten at omdanne det til en anden type tagstol eller ændre konstruktionen med limtræsbjælker.
Tak. Mig bekendt skal kommunen informeres ved konstruktioner i bærende dele. Og dermed skal der sikkert blandes en konstruktør ind.

• Synes
larsbj
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.