Tænkte dele et rum til to til vores børn. Tanken er at bruge træregler 45x70 og isolere, så de ikke forstyrrer hinanden for meget. Planen er at sætte OSB-plade samt gipsplade som er 90 bred. Regle op cc45. Der ligger et nyt laminatgulv i rummet, som jeg tænkte skulle få blive. Sidder loftsplader i loftet, og jeg er lidt usikker på, hvordan man skal fastgøre regel i loftet.

Finder kun denne isolation hos Byggmax: https://www.byggmax.se/ljudskiva-piano-45-mm-p16320.

Den er dog tilpasset stålregler og lidt for bred. Har forstået det som at målene på isoleringen skal være 410x1170 men finder ingen sådan hos de lokale byggehandlere.

Nogle tips til en, der aldrig har gjort dette før?

Sæt pladeprofil i loftet og på gulvet. Betydeligt nemmere at skrue reglar i sådan én fra siden.

Okay det er måske mest fornuftigt. Men det bliver stadig forkert mål for isoleringen med träreglar tænker jeg?

Det er rummet, der er benævnt soveværelse, som skal deles til to. Lidt usikker på hvad der er at skrue fast i i loftet.
Må lave noget "Y" for at få til to døre med.
Plantegning af etager med specificerede rum som bibliotek, allrum og soveværelse, der skal opdeles. Mål for værelserne er inkluderet.

Antager at der går glespanel langs med loftpladerne, hvilket betyder, at der ikke er noget direkte at skrue i midten af loftet (altså i linje med vinduerne).
Loft med hvide paneler og en loftlampe. Farverige vimpler hænger nær to vinduer.

O ottoangel sagde:
Antager at der går glespanel langs med loftpladerne, hvilket betyder, at der ikke er noget direkte at skrue i midten af loftet (altså i linje med vinduerne).
[billede]
jeg antager, at du ikke har nogen inspektionslem op på loftet over rummet, eller konstruktions tegninger?
Det kan jo lade sig gøre at sætte en stålregel lige op i gipsen med mollyplugg, den skal jo ikke holde nogen vægt nedad..
https://www.byggmax.se/stålskena-u-p20892

A andost sagde:
jeg antager, at du ikke har nogen inspektionsluge oppe på loftet over rummet, eller konstruktionstegninger?
Det kan jo være muligt at sætte en stålregel lige op i gipsen med mollypløkke, den skal jo ikke holde nogen vægt nedad..
[link]
Kan bekræfte, at dette virker. Sæt det godt fast i væg og gulv, er der ingen problemer med gipspløk lige op.

• Synes
andost
  • Laddar…
Tomture61
Det ser ud til at være svært at finde 1205 x 410 isoleringsplader! Køb større og skær dem til de rigtige mål, det er jo bare en kort væg :cool:

• Synes
andost
  • Laddar…
Dog er det ikke gips men nogle loftsplader i et andet materiale. De er godt nok over 10 mm tykke, men i noget "fiberagtigt" materiale.

A andost sagde:
jeg antager, at du ikke har nogen inspektionslem oppe på loftet over rummet, eller konstruktionsplaner?
Det kan jo være muligt at sætte en stålsøm lige op i gipsen med en mollyplugg, den skal jo ikke holde nogen vægt nedad..
[link]

O ottoangel sagde:
Dog er det ikke gips, men nogle loftplader i et andet materiale. De er godt 10 mm tykke, men i noget "fiberagtigt" materiale.
Fungerer sikkert alligevel.

Sæt pladeprofil i loftet og på gulvet, regelsæt med 45x70, isoler med träregelskiva 70 for 450 cc.

• Synes
andost
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.