2,744 læst ·
6 svar
3k læst
6 svar
Byg ind garderobe (spørgsmål om passstykker og regler)
Hej hej,
jeg har denne garderobe, som jeg overvejer at bygge ind.
Jeg har lavet lidt research og tænker, at følgende kunne fungere:
- Dækvæg på højre side fra gulv til loft
- Passtykker (MDF-plade?) til mellemrum mellem garderobe og venstre væg (tænker på 6 cm som gulvliste) + loft (12 cm)
Hvis ovenstående lyder kosher, undrer jeg mig over, hvordan jeg bedst fastgør disse passtykker? En lægte, som jeg borer fast i loftet? En lægte, som jeg limer fast i garderoben? Begge dele? Noget andet?
Tak på forhånd. ☺️
jeg har denne garderobe, som jeg overvejer at bygge ind.
Jeg har lavet lidt research og tænker, at følgende kunne fungere:
- Dækvæg på højre side fra gulv til loft
- Passtykker (MDF-plade?) til mellemrum mellem garderobe og venstre væg (tænker på 6 cm som gulvliste) + loft (12 cm)
Hvis ovenstående lyder kosher, undrer jeg mig over, hvordan jeg bedst fastgør disse passtykker? En lægte, som jeg borer fast i loftet? En lægte, som jeg limer fast i garderoben? Begge dele? Noget andet?
Tak på forhånd. ☺️
Senest redigeret:
Bedste svar
Hobbytømrer
· Västra Götaland
· 1 474 indlæg
Du bygger en færdig kasse/ramme af 45x45 regler, som du stiller oppe på garderoben, ca. 1 cm fra loftet. Derefter fastgør du kassen med skruer fra indersiden af garderoben og limer dækskiven udenpå. Brug med fordel også dykkersøm for at skyde den fast.
På siden fastgør du en regel på ydersiden af garderoben, som du skruer fra indersiden af garderoben og derefter monterer dækskiven på ydersiden.
På siden fastgør du en regel på ydersiden af garderoben, som du skruer fra indersiden af garderoben og derefter monterer dækskiven på ydersiden.
Hobbytømrer
· Västra Götaland
· 1 474 indlæg
Det vil sige, du behøver ikke at lime noget i garderoben (den ødelægges, hvis man vil fjerne reglen på et tidspunkt) og du behøver ikke at skrue i hverken loft eller væg.
Hobbytømrer
· Västra Götaland
· 1 474 indlæg
Og ja, MDF skal du bruge.
Tak for svaret! ☺️
Det vil blive malet med snickerifärg.
Det vil blive malet med snickerifärg.
Klik her for at svare