Hej hej,

jeg har denne garderobe, som jeg overvejer at bygge ind.

Jeg har lavet lidt research og tænker, at følgende kunne fungere:

- Dækvæg på højre side fra gulv til loft
- Passtykker (MDF-plade?) til mellemrum mellem garderobe og venstre væg (tænker på 6 cm som gulvliste) + loft (12 cm)

Hvis ovenstående lyder kosher, undrer jeg mig over, hvordan jeg bedst fastgør disse passtykker? En lægte, som jeg borer fast i loftet? En lægte, som jeg limer fast i garderoben? Begge dele? Noget andet?

Tak på forhånd. ☺️

• Garderob med spejldøre tæt på loftet, med et spejl og maleri reflekteret i dørene. Hvidt loft og væg, med et røgdetektor i højre hjørne.
  • En garderobe med spejldør, placeret ved siden af en væg. En person tager et billede i spejlet med en smartphone.
Senest redigeret:

Bedste svar

Du bygger en færdig kasse/ramme af 45x45 regler, som du stiller oppe på garderoben, ca. 1 cm fra loftet. Derefter fastgør du kassen med skruer fra indersiden af garderoben og limer dækskiven udenpå. Brug med fordel også dykkersøm for at skyde den fast.

På siden fastgør du en regel på ydersiden af garderoben, som du skruer fra indersiden af garderoben og derefter monterer dækskiven på ydersiden.

• Synes
oppelainen
  • Laddar…
Det vil sige, du behøver ikke at lime noget i garderoben (den ødelægges, hvis man vil fjerne reglen på et tidspunkt) og du behøver ikke at skrue i hverken loft eller væg.

• Synes
oppelainen
  • Laddar…
Og ja, MDF skal du bruge.

• Synes
oppelainen
  • Laddar…
Et tip er at bruge hvide hyldebrædder, så får du en flot finish uden at skulle male selv.

K
S S.Hellman sagde:
Et tip er at bruge hvide hylder, så får du en flot finish uden at skulle male selv.
Ikke melamin. Ser ud som skidt.

Hvis man vil have færdigmalet hvidt, er det prisværdigt at købe dæksider fra Ikea og save dem i stykker. De findes dog ikke i hvor lange længder som helst.

Tak for svaret! ☺️

Det vil blive malet med snickerifärg.

• Synes
Småbrukaren
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.