På en offentlig plads ved os er der en robust hjemmebygget gyngestativ, som nogen har lavet med ca. 100x100 stolper nedstøbt i grus/jord. På den sidder en gynge. Jeg kunne tænke mig at bygge en chinsstang, der hænger under den horisontale stolpe/ribbe, men jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg skulle kunne gøre det.
Det bedste ville jo være et jernrør som selve stangen og så nogle fastgørelser/ting, som man kan skrue direkte op i ribben. Nogle slags beslag, men jeg har været i byggemarkeder nu og ledt, men det er en nål i en høstak.
Måske er der nogen her, der kreativt kan hjælpe mig?
Biltema har garanteret det du har brug for. Der findes utallige alternativer til udformning, det enkleste er måske et rør med to øjer i enderne og så to rebstumper omkring overliggeren, rebet fastgøres til øjerne med karabinhager. Men måske vil du have den stum.
Jeg og børnene deler gyngestativet, det koster ikke mange kroner at få lavet et godt udendørs træningsområde med nogle taljer og lidt reb.
Problemet med disse rørholdere er styrken. Skruehullerne er ret små. En Chin-bar med evt. hop-op skal kunne klare en meget høj vægt desuden med ryk. Jeg var inde på det samme, men købte en færdig bar hos gymkompaniet (tror jeg det var). Kostede måske 700.
Et alternativ er jo ellers at bore et hul i begge stolperne og derefter føre et rør lige igennem hele konstruktionen, men så bliver gyngens funktion lidt kompromitteret. Ved heller ikke hvad et galvaniseret rør i sådan en længde koster, måske er det meget dyrt.
Problemet med rørholdere er nok ikke holdbarheden (medmindre de er meget svage) men at du kommer alt for højt, dvs. tæt på overlæggeren og har ingen plads til hovedet.
Biltema har garanteret det du behøver. Der er utallige alternativer for udformning, det enkleste er måske et rør med to øjer i enderne og så to rebstumper rundt om overlæggeren, rebet spænder du fast i øjerne med karabinhager. Men du vil måske have det stumt.
Jeg og børnene deler gyngestativet, det koster ikke mange kroner at lave et godt udendørs fitnesscenter med nogle taljer og lidt reb.
Jeg er også inde på en kombineret gyngestativ/udendørs fitnesscenter. Det ville være sjovt at se mere af, hvad du har lavet.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.