Er svag for Designtaks indgangstag i plade, men som en sparegris overvejer jeg, om jeg ikke kan slippe meget billigere. Derudover vil jeg have, at indgangstaket skal stikke længere ud, end deres tillader, i vores tilfælde ca. 1,3 m, og støttes med søjler. Vi har heller ikke så meget byggehøjde mellem overkanten af døren og panelet (16 cm), så det skal være et let tag. Men hældningen bliver ca. 7°, hvis jeg regner rigtigt.

Sort metalentretag monteret over en dør på et hus med hvid facade. Taget er fladt med en let hældning og har ingen pelarstøtte.
Designtak

Sort stålramme over indgang med trappe og metalgelænder, ved en murstensbygning.
Jeg overvejer, om man kunne lave en ramme som på billedet, men i træ, med spont eller krydsfiner (måske indsætte isolering for lyden?) og så få en blikkenslager til at beklæde konstruktionen med plade. Derefter lave et lignende gelænder i stål som på billedet.

Mit spørgsmål er egentlig, om blikkenslagere udfører sådan arbejde?

Et andet alternativ er shingel på brædder i stedet for plade, hvilket er billigere, men har nok ikke samme afløb.

Jeg har ikke tænkt mig at bruge 15-20 tusinde på et indgangstag. For den pris vil jeg have et gelænder, søjler og tag. Jeg har dog dårlig styr på, hvad det koster.

Dum-økonomisk og kompliceret eller god idé?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.