Hej
Jeg har tænkt mig at bygge en kasse langs hele væggen (oppe ved loftet) i stuen. Kassen kommer til at løbe rundt i hele rummet!
Jeg har tænkt mig, at kassen skal være 10 cm høj og 30 cm bred!
Er der nogen, der har tips til, hvordan jeg skal bygge denne kasse og med hvilket materiale? Det bliver selvfølgelig gips udvendigt, men skal man bruge sig af metal regler eller træ regler? Findes der gode mål på regler, dvs. findes der metalregler, som er 10 cm høje?
Dette skal jeg bygge for derefter at indfælde spots i kassen samt trække en del el/data og højttalerkabler til andre rum. Jeg har også tænkt mig at indfælde et lærred til projektor i kassen
Er der nogen, der har lavet noget lignende, som kan give lidt tips?
Mvh//Johan
Jeg har tænkt mig at bygge en kasse langs hele væggen (oppe ved loftet) i stuen. Kassen kommer til at løbe rundt i hele rummet!
Jeg har tænkt mig, at kassen skal være 10 cm høj og 30 cm bred!
Er der nogen, der har tips til, hvordan jeg skal bygge denne kasse og med hvilket materiale? Det bliver selvfølgelig gips udvendigt, men skal man bruge sig af metal regler eller træ regler? Findes der gode mål på regler, dvs. findes der metalregler, som er 10 cm høje?
Dette skal jeg bygge for derefter at indfælde spots i kassen samt trække en del el/data og højttalerkabler til andre rum. Jeg har også tænkt mig at indfælde et lærred til projektor i kassen
Er der nogen, der har lavet noget lignende, som kan give lidt tips?
Mvh//Johan
Hej Johan
Tjek, hvor stor "burk" du behøver at have over dine spots, der er bestemmelser, du skal følge der. 100 mm høj lyder lidt, tror jeg, måske er det ok, hvis du har typisk 24 volts armaturer.
Ved ikke, men tjek inden du laver din boks.
held og lykke
Tjek, hvor stor "burk" du behøver at have over dine spots, der er bestemmelser, du skal følge der. 100 mm høj lyder lidt, tror jeg, måske er det ok, hvis du har typisk 24 volts armaturer.
Ved ikke, men tjek inden du laver din boks.
held og lykke
du behøver bare bruge 3 st 50x50 pladevinkel, 1 bruges i loftet, 1 bruges på væggen og den 3. bruges til at binde de forskellige gipsstykker sammen
altså det vil se ud som et L
altså det vil se ud som et L
Der findes 12v spots, som ikke kræver mere end 50-60mm opad, så dine 100mm betyder, at du har en hel del at vælge imellem. Har selv bygget lignende kasser i træ, som derefter er malet i loftmaling.
Hvorfor vil du beklæde med gips?
Lav dem i MDF, som du pløjer eller biskuitter sammen og mal derefter.
Hvis du skal sætte spots ved en brændbar væg, husk at de ofte skal have en hel del fri plads til siden!
Hvorfor vil du beklæde med gips?
Lav dem i MDF, som du pløjer eller biskuitter sammen og mal derefter.
Hvis du skal sætte spots ved en brændbar væg, husk at de ofte skal have en hel del fri plads til siden!
Spotlamperne bekymrer jeg mig ikke for, (Kan bestille gode ting gennem firmaet)(Elektriker). Det er blandet beton og trævægge med betontag!
Metalreglerne, som jeg bygger i en L-form, ser ud til at være en god løsning!
Er metalregler betydeligt dyrere end træregler??
Mvh/Johan
Metalreglerne, som jeg bygger i en L-form, ser ud til at være en god løsning!
Er metalregler betydeligt dyrere end træregler??
Mvh/Johan
en 50x50 på 3m koster ca. 60:- har jeg for mig
Klik her for at svare