Som overskriften angiver skal jeg bygge både hattehylde og plads til at stille sko. De skal placeres mellem ydervæg og et skab, hvor der er et spænd på ca. 167 cm imellem. Helst vil jeg undgå støtte i midten, men jeg er bange for, at det bliver uundgåeligt, medmindre meget groft træ skal bruges. Skohylden skal jo kunne holde til børn, der får lyst til at klatre op på den. Længst til venstre overvejer jeg at bygge et sæde til dem, der har brug for at sidde og tage sko på.

Er der nogen rimelig dimension at bruge, som ikke kræver støtte i midten? Dvs <41x21.

Jeg ville gerne have hvidt, men min kone var ikke enig, så overvejede jeg eg, men det ville koste 4000 kroner bare for træet.
625016-58861961a2cff76aa6cac8648133d54e.jpg
625017-810e877a9e7837ae90daf1998b440267.jpg

Byg det som en bænk med opbevaring under direkte...

C Christoffer L sagde:
Byg det som en siddebænk. med opbevaring under direkte...
Hmmmm... nja. Måske.

Tænker at du kan bygge en "ribb"bænk, hvor du vælger at lægge træet på højkant, så burde du kunne få en rimelig spændvidde med typisk 70x22 træ eller alternativt 90x22. Derefter kan du bygge skohylde i samme stil på niveauet under, men med mindre dimension. Det tror jeg desuden ville være godt, da det ser ud som om den skal bygges foran en radiator? :)

• Synes
NoiseMaker
  • Laddar…
3 321Martin sagde:
Tænker at du kan bygge en "rib"bænk hvor du vælger at lægge træet på højkant, så burde du kunne få en rimelig spændvidde med typ 70x22 træ eller 90x22. Derefter kan du bygge en skohylde i samme stil i niveauet under men med mindre dimension. Det tror jeg desuden ville være godt, da det ser ud som om den skal bygges foran en radiator? :)
En ribbænk er måske ikke helt forkert trods alt.

For skohylderne: Hvad tror I om at lave en ramme i træ men have kobberrør imellem? Som vedhæftet billede, men med fyr laseret så det minder om eg i for- og bagkant.
Hvad sker der, hvis man tager kobberrør, der ikke er forkromede? Ville det se mærkeligt ud? De er jo meget billigere.
En skohylderamme i hvid træ med flere vandrette metalstænger i krom, designet til skoopbevaring. Designidéer inkluderer kobberrør.

Afhænger nok meget af hvilke andre farver og metaller der bruges i rummet.

Kobber er jo ikke så stærkt, specielt ikke hvis de er halv-hårde som forkromede rør ofte er. Min mavefornemmelse er, at de ikke holder til klatrende børn.

C Christoffer L sagde:
Det afhænger nok meget af hvilke andre farver og metaller der anvendes i rummet.
Sandt. Der er ikke så mange farver overhovedet, grå tapet og gråt gulv. Skabet er hvidt.
G Gabbe1 sagde:
Kobber er jo ikke så stærkt, især ikke hvis de er halvstive som forkromede rør ofte er. Min mavefornemmelse er, at de ikke holder til klatrende børn.
Hvis jeg går med den idé, så bliver det en ramme af lidt grovere (typ 21x43) planhøvlet fyrretræ som tager den værste belastning og så er jeg lidt inde på at trods alt lave en slags bænk. Så kan man ikke stå direkte på rørene. Men forkromet bliver det ikke, det er for dyrt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.