Jeg havde tænkt at bygge en bar, som skal være placeret udendørs størstedelen af året.
Jeg havde tænkt at bruge mosaik som overflade på bardisken. Nu undrer jeg mig over, hvad jeg skal bruge som underlag for mosaikken. Eventuelt fugtspærre? Minerit-plade eller noget andet?

Den skal jo kunne tåle lidt fugt, da den er placeret udendørs.
Taknemmelig for alle idéer og forslag!

Hej Baccis1
Velkommen til forummet!

Mineritskiva er jo uden tvivl et godt alternativ her, et helt dødt og fugtbestandigt materiale. Tænk bare på, at fix- og fugemasse og sandsynligvis mosaikken også skal være frostsikkert.

Skal du have noget tag over baren, eller skal den stå helt ubeskyttet?

MVH
Ronnie

Hej Pysslarn.

Tak for svaret.
Baren skal være forsynet med hjul, så den vil kun stå ude omtrent halvdelen af året. I vinterhalvåret planlægger jeg at rulle den ind i ly. Så det behøver ikke at være frostsikret.

Den vil være placeret delvist under tag i sommerhalvåret.
Er der noget billigere alternativ end minerit, som jo er ret dyrt at købe ind?

Taknemmelig for al hjælp.
Mvh Tobbe

Masterboard er en plade, der ligner minerit, men jeg ved ikke, hvordan den ligger prismæssigt. Ellers burde det være muligt at lime multiskiver/multiplader (som er en type letbetonplader, der bl.a. bruges i badeværelsesbyggeri) på en krydsfinerplade, helst formkrydsfiner måske. Derefter lægger du mosaikken på multipladerne på sædvanlig vis. Multiplader finder du på velassorterede byggemarkeder.

Held og lykke!
MVH
Ronnie

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.