Hej,

vi byggede en skillevæg (reglar, isolering, gipsskivor), men nu er der som en lodret stribe nogle cm inde på væggen, gættende hvor reglen slutter. Samme på begge sider. Ligesom en lille indbøjning nærmest hjørnerne.
Hjælp!! Hvad gjorde vi forkert??
 
  • Væg med lodret indbøjning nær hjørne, formentlig der hvor reglen ender; synlig både på væg og ved gulvliste.
Skærede I afskråningen af gipspladen, inden den blev skruet fast?
 
Spartlede I hjørnerne ordentligt inden? Hvordan ser det ud, hvis du lægger et pas langs væggen og ud mod hjørnet?
Det ser præcis ud som om, at faskningen ikke er spartlet.
 
Tak for det hurtige svar! Helt misset ideen med fasning... hvad er det, og hvordan skulle vi have spartlet før malingen? Spartlede kun skruehullerne...
 

Bedste svar

Ved hjørner kan man skære den sidste del af gipspladen væk for at få et glat hjørne. Hvis man beholder facningen, skal man spartle den op, før man maler/tapetserer for at få det glat.
 
Aha, det vidste jeg ikke. Tak skal du have, så må jeg spartle der nu og male på.
 
Hvordan ser det ud på den anden side af pladen? Har I tapet og spartlet samlingen (højre i billedet)?
 
Ja, det er strimlet og spartlet ifølge kunstens alle regler
 
Den syning ses altså slet ikke.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.