Det er ved at være tid til at tage fat på broprojektet nu, hvor det er vinter. Jeg har læst om alt muligt vedrørende stenkister og også læst de tråde, der findes om broer her på forummet. Men der er stadig nogle ting tilbage for en overdrevent videbegærlig person som mig hehe.
Sådan ser det ud i dag:
Jeg har tænkt mig at fjerne ca. 2 meter af den nuværende brodæk og erstatte det med en stenkiste direkte ud. Vil også lægge stammer langs bådens højre side på billedet, så kanten på stenkisten går helt ind i lenningen og bliver beklædt, så jeg får et godt anlægssted.
Der må være mange herinde, der har bygget stenkister og har billeder fra byggetiden på, hvordan I binder dem sammen. Hvordan I støtter en kaj, som jeg har tænkt at gøre, og fastgør det i sten mm?
Billeder eftersøges med taknemmelighed!
Jeg har tænkt mig at tømre kisten, som forventes at blive 5x2 meter, med hanebjælker og også skrue hjørnernes stående stammer sammen i tømringen.
Jeg føler mig ret okay med, hvordan kisten skal bygges, men det jeg er i tvivl om, er hvordan jeg bedst laver kajen i lenningen.
Jeg tænkte mig at grave ud, lægge stammer langs båden og derefter stammer på tværs, som går ind under stenmassene og på den måde låser fast.
Hvordan får jeg fat i tømmer? Eller stammer? Kan man købe det på et savværk, eller skal man købe direkte fra nogen med skov? Har adgang til egen sav, men ingen træer så at sige
Et lille billede af, hvordan jeg mener det skal blive:
Post gerne billeder af, hvordan I har bygget, og kom med synspunkter!
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.