4,547 læst ·
3 svar
5k læst
3 svar
Brug til oplagring af stålbjælke på murstensvæg.
godaften!
Jeg skal i weekenden forberede et leje til en HEB180 på en gammel skorsten, der skal erstatte en gammel indstukket bjælke.
Jeg bliver nødt til at save en del af murstenene bort/ud og vil bagefter mure en plan overflade til at lægge stålbjælken på.
Nogen der har et tip her, før jeg lærer noget på den hårde måde?
Jeg skal i weekenden forberede et leje til en HEB180 på en gammel skorsten, der skal erstatte en gammel indstukket bjælke.
Jeg bliver nødt til at save en del af murstenene bort/ud og vil bagefter mure en plan overflade til at lægge stålbjælken på.
Nogen der har et tip her, før jeg lærer noget på den hårde måde?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Det du skal gøre er at kontrollere, at lejet, som du skal mure, kan klare den last, som bjælken vil generere. For at finde ud af det skal du finde ud af bjælkens samlede last samt dens egenvægt. En HEB 180 vejer 51,2 kg/m.
Hej og tak for svaret,
Jeg har konsulteret en konstruktør, der har regnet på dette og givet instruktioner for de mindste mål på oplag, så jeg føler, jeg har taget så gode foranstaltninger som muligt omkring det. Det er mere omkring at gøre selve oplaget så godt som muligt, jeg tænker på...

Jeg har konsulteret en konstruktør, der har regnet på dette og givet instruktioner for de mindste mål på oplag, så jeg føler, jeg har taget så gode foranstaltninger som muligt omkring det. Det er mere omkring at gøre selve oplaget så godt som muligt, jeg tænker på...
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
I så fald er det vel ingen problemer. Har du aldrig muret før, anbefaler jeg lidt øvelsesmuring et andet sted.
Klik her for at svare