Hej forummet!
En slægtning til mig har problemer med vand fra egen brønd, som jeg synes næsten er surrealistisk. Vandet er brunt af jern, men samtidig har man konstateret, at der er fedt i vandet. Det lyder vanvittigt, at fedt kan komme fra naturen ind i brøndvandet. Derudover findes ingen skadelige ingredienser. Brønden findes i det sydlige Lappland. Mange søer og ingen kommunalt vand og kloakering i sigte, dog trukket fiber ned til kanten af grøften uden for grunden.., mange har problemer med jern i området. Men fedt i vandet havde jeg aldrig hørt om, før jeg skyllede opvasken i vandet i spørgsmålet. Hjælp!

AXS
Er det målt eksternt, at det er fedt?

Der findes flere mineraler, der kan give en fedtet overflade ellers.

Hvis det virkelig er fedt, gætter jeg på, at en pumpe lækker eller at nogen har dumpet bacon i brønden.

Med kraftigt jernholdigt vand kan oxider, der dannes i kontakt med luft, fx. i vandoverfladen, opleves som fedtolieagtige med samme type regnbuefarvet skær som spildt benzin og dieselolie i vand, men det er ikke fedt i den forstand, at det er noget, der kan brændes, men er rust og jernhydroxider i forskellige former.

Senest redigeret:
  • Synes
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
S
Mangan kan jo også blive sort snask, der føles olieret.

• Synes
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.