Hej
Er det okay at bruge 45x195 på vægsvælgene på et 1-1/2 plans hus, og have udv, liggende 45x45 vælg for at i alt få 240mm isolering i ydervæggene :-/. eller medfører det evt. stabilitetsproblemer med at have en bred vælg, eller bør man i stedet bruge 2 smalle for at få samme bredde. eller er det prisen der afgør ??? ???
Synes det ville være bekvemt at bruge samme bredde på vælg, som isoleringen vil være :-/
 
Jeg har anvendt 195 reglar i mit hus

udefra:

træpanel
lægte
udegips
45X195 og ekofiber
plast går også med papir
reglar
spån
gips

men selvfølgelig, jeg burde have reglet op med en 45 med mere isolering også, men syntes ikke, at klimaet motiverede den omkostningsstigning (centrale Skåne). Da ville jeg forresten ikke have sat en 195, men en 175.
 
Synes også det ser ud til at være okay, men de snedkere jeg har spurgt har sat kaffen i halsen når jeg har spurgt, og ment at 45x145 burde være mere end rigeligt...men de er vel stadig tilbage i den tid hvor der var "spån" i væggene!!!
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.