Er det en yderdør eller indendørs dør, du skal sætte der? Hvis det er en yderdør, bør du lave hullet præcis som danbanan2 skrev 1010*2110, da karmudermålet på yderdøre er større end indvendige døre, og hvis du laver hullet 1000, bliver det svært at få plads med både isolering og karmhylse, da du kun vil have 5-7 mm rundt om døren i så fald. Det bør være 10-12 mm for at det skal være nemt.
Nu har jeg jo allerede sat alle vinduer og døre op med karmeskruer, men havde jeg opdaget karamelsækkene i tide ville jeg garanteret have brugt det system.
Ellers fik du de rigtige mål for hullet i første indlæg. Ja rent teoretisk da.
For det svenske modulsystem er bygget op på, at man taler om åbningsmålet, så mindsker producenten karmen med passende mængde.
Men i praksis, når du først står der på byggepladsen, så duer teorierne ikke altid.
Dørhullet er f.eks. måske ikke helt i vater.
Og under alle omstændigheder er der næsten intet mere besværligt end at udfylde en sprække, der er for smal, så har jeg ikke karmen at måle mod før, ville jeg til enhver tid lave hullet 1005-1010mm x 2105-2110 mm.
dvs 5-10 mm over modulmålet.
Ellers fik du de rigtige mål for hullet i første indlæg. Ja rent teoretisk da.
For det svenske modulsystem er bygget op på, at man taler om åbningsmålet, så mindsker producenten karmen med passende mængde.
Men i praksis, når du først står der på byggepladsen, så duer teorierne ikke altid.
Dørhullet er f.eks. måske ikke helt i vater.
Og under alle omstændigheder er der næsten intet mere besværligt end at udfylde en sprække, der er for smal, så har jeg ikke karmen at måle mod før, ville jeg til enhver tid lave hullet 1005-1010mm x 2105-2110 mm.
dvs 5-10 mm over modulmålet.
Klik her for at svare