Hej,
Vi har et hus hvor væggen er IE60. Ved siden af huset 2m fra skal en attefallere bygges, den skal bruges som komplementbolig.
Hvis jeg brandklassificerer vinduerne i huset som vender mod attefalleren, skal jeg også klassificere vinduer i attefalleren som vender mod huset.

Jeg synes ikke det er helt tydeligt i BBR, selvom jeg ser at der står at man ikke må have nogen uklasserede vinduer (hvis det er mindre end 2m og så vis lidt) undrer jeg mig om det gælder selv om alt på huset er klassificeret?

Ifølge BBR er det tilstrækkeligt at den ene væg er IE60 og så behøver den anden væg ingen klassificering, men vinduerne i den væg behøver alligevel klassificering?

Karl
 

Bedste svar

Vinduerne har stadig brug for klassifikation, mindst EI 30.
 
  • Synes
Karlb8
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.