Ved renovering af vores badeværelse i rækkehuset skal jeg tage gipslagene ned også på væggen mod naboen. Væggen er naturligvis en "adskillende brandvæg" og bygget som billedet viser nedenfor. Jeg vil sætte 15 mm konstruktionskrydsfiner op under det nye gipslag i vores badeværelse. Sagsbehandleren på ejerforeningens forsikringsselskab mente, at hvis jeg sætter krydsfineren mod reglarne og ET lag gips ovenpå, er væggen stadig klassificeret som 60 minutters brandmodstand. Kan det passe? Alle oplysninger jeg kan finde siger TO lag gips når konstruktionen er som på billedet.
Medlem
· Västra Götaland
· 1 849 indlæg
Det passer, du kan udskifte det ene lag med finer og bevare brandklassificeringen.M Marcus Nielsen sagde:Ved renovering af vores badeværelse i rækkehuset har jeg brug for at tage ned gipslagene også på væggen mod naboen. Væggen er naturligvis en "adskillende brandvæg" og bygget som billedet viser nedenfor. Jeg vil sætte op 15 mm konstruktionsfinér under det nye gipslag i vores badeværelse. Sagsbehandleren på andelsboligforeningens forsikringsselskab mente, at hvis jeg sætter fineren mod reglarne og ET lag gips ovenpå, så er væggen stadig klassificeret som 60 minutters brandmodstand. Kan det passe? Al info jeg kan finde siger TO lag gips når konstruktionen er som på billedet.
Medlem
· Västra Götaland
· 1 849 indlæg
Findes med i bibelen https://www.traguiden.se/om-tra/byg...rakonstruktioner/avskiljande-formaga/exempel/M Marcus Nielsen sagde:
Sådan som jeg tolker tabellen, er jeg enig i, at det skal være 95 mm regel og stenuld i væggen.M Marcus Nielsen sagde:
Spørgsmålet er, om brandklassen desuden er REI60?
Medlem
· Västra Götaland
· 1 849 indlæg
Du har 2x70 mm reglar med luftspalte mellem, dvs 140mm reglar + 20 mm luft.M Marcus Nielsen sagde:
Så er det som Tergo påpeger, også fliserne forbedrer brandklassen.
Klik her for at svare