Jeg er nødt til at skifte dør til vores fyrrum, dørhullet har ret usædvanlige mål (ca. 85x175cm). Jeg overvejer at bygge en egen branddør men er lidt usikker på, hvordan jeg skal gøre det.

Jeg har tænkt mig noget sådan her (fra fyrrummet og udad):

Mineritplade
Stomme af stålprofil 45x45mm
Stenuldsisolering 45mm
Mineritplade
Perlespontpanel

Karm af metalprofiler

Bliver sikkert herligt tung.... Hvad tror I, kan dette du?

jeg tror ikke det er tilstrækkeligt at skrue hængslerne i en pladestolpe. Hvilken brandklasse skal du have? EI30?

Jeg tror, at det er en 30min dør, jeg skal have. Da der kom en og brandinspekterede, sagde han, at det ville være nok at montere en mineritskive på den gamle plankedør med asbestplader (den er ret skrammet...) som har siddet der siden 40'erne.

Måske fungerer det at bygge rammen i træ, 45x45 eller 45x95, det burde vel holde EI30?? Det bliver i hvert fald en del sværere for eventuel ild at komme igennem end den gamle dør.

Lyder som et stort arbejde at bygge en helt ny dør. For naboen var det tilstrækkeligt at skrue plade på den ene side af døren for at det skulle være godt nok, og så blev den jo pænere også.

Ja, det har du måske ret i. Men døren er ret slidt, og kælderen skal piftes op, så det bliver en ny dør. Måske bedre at købe en almindelig indendørs dør, skære den til passende højde og beklæde indersiden med en mineritskiva.

Var folk kortere tidligere?? Da vi lige var flyttet ind i huset, var jeg ved at slå hovedet hver gang, jeg skulle igennem en døråbning, men nu ser det ud til, at hovedet og kroppen har lært at dukke sig ;)

Senest redigeret:
Tjek med genbrugsfirmaerne, om du ikke kan få fat i en brugt fra en myndighedsbygning eller lignende. De plejer at være mindst EI30 på sådanne, og så beklæder du den med noget pænt på fin-siden.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.