Er der nogen, der kan anbefale godt mjölkpapp? Sidst købte jeg en rulle på Bauhaus ('Konkret' tror jeg), og det var ikke meget at råbe hurra for. Plastikken begynder at "flagre" efter et par timers arbejde, og hvis man tørrer af på den, føles det som om fugten går igennem. Anden papp jeg har haft, har været meget mere holdbar.
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
På den nærmeste Byggmax tror jeg, jeg købte sidst. Den var fin for mig.
skal du bruge den som beskyttelsesdække?
Mælkepap er jo rent ud sagt helt værdiløst på alle måder og yderst få der bruger det længere.
ville anbefale dig at bruge en filtdug med klæbrig underside, findes på rulle og i flere fabrikater.
ruller bare ud den på overfladen og den hæfter direkte derefter sidder den fast og beskytter også bedre
Mælkepap er jo rent ud sagt helt værdiløst på alle måder og yderst få der bruger det længere.
ville anbefale dig at bruge en filtdug med klæbrig underside, findes på rulle og i flere fabrikater.
ruller bare ud den på overfladen og den hæfter direkte derefter sidder den fast og beskytter også bedre
at dække med malkepap gør ingen seriøse firmaer længere.garvin sagde:
det koster lidt ekstra at dække med filt eller masonit osv., men man får de penge tilbage flere gange.
(nogle gange dækker vi med malkepap under masonitten selvfølgelig)
Renovatør
· Kalmar län
· 2 600 indlæg
Inden I dømmer mælkeplast, kan vi jo spørge TS, hvilken type arbejde der skal udføres. Skal man male et loft, så er det vel lidt overdrevet at dække med masonit.
Renovatør
· Kalmar län
· 2 600 indlæg
Vi bruger mjölkpapp på alle nybyggerier, hvor jeg arbejder, fungerer ypperligt. På udsatte steder f.eks. under save og hvor man skal rulle et stillads, supplerer vi med masonit. Hemmeligheden er rengøring og at sætte en kost i hånden på elektrikere, blikkenslagere osv.
Så du arbejder på små projekter, ret enkeltstående villaer eller lignende, ellers lyver du bare.Hennke85 sagde:
Ved, når vi bygger, ville vi aldrig gøre noget så dumt. Der er ingen gulvlægger, der accepterer det heller.
Når man er på projekter med 200+ mand, der render rundt, fungerer det ikke at sige "brug skraber".
Hvad sker der, når der kommer snavs under mælkepappen, og folk går på den?
OBS: Desuden er koste forbudt på byggepladser, hvilket måske forklarer lidt om din erfaring med storbyggerier.
Ville ikke sætte min fod på en storbyggeplads, men det gør mig ikke til en dårligere tømrer. Trives med villabyggerier, hvor man hjælper hinanden med at få et godt hus til kunden. Og jeg tror ikke TS vil have 200 håndværkere, der render rundt hos sig, så mælkepapir vil nok være godt nok der. Som sagt, sørger man for at holde rent, så bliver der ikke skader på gulvet.
Renovatør
· Kalmar län
· 2 600 indlæg
TS bruger måske slet ikke nogle håndværkere, i så fald behøver man knap nok beskytte noget. Måske endda fået dispensation til at bruge en kost også.T totalpeter sagde:Så arbejder du på små projekter, ganske enkeltstående villaer eller lignende, ellers lyver du bare.
Ved når vi bygger, ville vi aldrig gøre noget så dumt. Der findes ingen gulvlægger, der accepterer det heller.
Når man er på et projekt med 200+ folk, der løber rundt, fungerer det ikke at sige "brug skraber".
Hvad sker der, når der kommer snavs under mælkepappen, og folk går på den?
OBS: Desuden er koste forbudt på byggepladser, hvilket måske forklarer lidt om din erfaring med store byggerier.
Der findes meget bedre alternativer end mælkerpapir, er alt jeg siger, og unødvendigt at bruge det, når forskellen i penge er minimal, men skaderne kan blive kostbare.Hennke85 sagde:
Ville ikke sætte min fod på en stor byggeplads, men det gør mig ikke til en dårligere tømrer af den grund. Jeg trives med villaoffentlige byggerier, hvor man hjælpes ad for at få et godt hus til kunden. Og jeg tror ikke, TS vil have 200 håndværkere løbende hos sig, så mælkerpapir er nok der. Som sagt, hvis man sørger for at holde rent, bliver der ikke skader på gulvet.
Offtopic:
Jeg tror, du har misforstået det lidt, på store byggepladser skal alle samarbejde mod fælles mål for at et projekt skal lykkes.
Desuden ser jeg flere tømrere hvert år, der kommer fra små byggepladser og tror, de kan klare et stort byggeri, men de har ikke en chance.
Det kræver så meget mere af en håndværker for at klare det.