Hej jeg bor i et hus Mocfjärds elementhus, som er bygget i 1972. I dag har jeg selvtræksventilation, så jeg tænkte at sætte nogle friskluftventiler, og jeg skal bore igennem, så jeg har brug for lidt hjælp fra nogen, der kan! I og med at huset er bygget i element (sektioner), er jeg lidt bange for, når jeg borer, at jeg ikke rammer en træbjælke, som holder sektionerne sammen. Er der nogen, der ved, hvor lange sektionerne er, og hvor de begynder? Jeg skal bore ved siden af vinduerne til højre i samme højde som vinduet! mvh/Fitim

Ved siden af vinduer kan du altid regne med, at der sidder en regel.

Når jeg læser dit spørgsmål, synes jeg, at du skal stille dig selv nogle spørgsmål, før du begynder at montere ventiler. Dette har du måske allerede styr på, men jeg synes, det var værd at nævne.

Har I dårlig indendørsluft i dag?
Har I skiftet varmesystem, der gør, at selvtrækket fungerer dårligt?
Har I skiftet vinduer, der har gjort huset mere tæt og derfor har dårligt selvtræk?
Er ved siden af nævnte vinduer det bedste sted for en friskluftsventil i dit hus?

Mockfjärds elementhus synes at være en konstruktion med bræddevægge, i det mindste frem til 1973.

Nu tror jeg ikke, at en friskluftsventil vil bringe nogen som helst sikkerhed i din vægkonstruktion i fare, men du kan måske give denne fyr et kald og spørge om råd: http://www.czbygg.se/menysidor/Elementhusmontor_244

Han synes at have arbejdet med mockfjärds elementhus i denne tid.

Held og lykke!

• Synes
Chr3
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.