Hej!

Jeg har en gipsvæg mellem soveværelse og stue (ca. 9 cm tyk), som er opsat af en tidligere ejer, og min plan er at trække et netværkskabel fra det ene rum til det andet.

Jeg tog en chance og begyndte at bore over listen, men blev mødt af, hvad jeg tror er en stålbjælke ca. 2-3 cm inde? På begge sider af væggen sidder et par stikkontakter + et TV-udtag, og jeg ved desværre ikke, hvordan disse ledninger er trukket, så jeg er lidt bekymret for at bore i noget, der giver strøm.

Sådan ser det ud, hvor jeg har boret:
Billede af en væg med et borehul nær en fodliste, delvis afsløret gulv og en boremaskinspids dækket af gipsstøv.

Jeg borede også et hul ved siden af for at se, hvordan det så ud der:
Boret hul i gipsvæg med udsyn til en mulig stålbjælke bag væggen, tæt ved en hvid liste. Hullets indre viser træstruktur og metal.

Har I nogle tips til, hvordan jeg skal gå videre? Fortsætte med at lave huller, indtil jeg (eventuelt) finder det rigtige, eller skal man tage chancen og bore den lige igennem?

Tak på forhånd

Det er ikke bare stålreglar så?

OSB og skrue?

J JonasJN sagde:
Er det ikke bare pladeregler da?
Ups, skrev bjælke men mente regel!

Ja det er det jeg mistænker, men så begynder man at tænke på de der el-udtag, har selv ingen anelse om hvordan det plejer at se ud inde i gipsvægge.

Så at der findes regelsøgere, men de virker ikke så pålidelige efter at have læst rundt, i det mindste ikke budgetvarianten til 150 kr hehe

V vanpire sagde:
OSB og skrue?
Jeg tror bare det ser ud som en skrue, fordi boret er gået ind nogle millimeter i metallet desværre 🙂

Tjek med en rigtig kraftig magnet.
Så burde du kunne se, om det er reglen du har fundet.

/Høghus

Bare pladeregel, hvis du skal fortsætte med at bore og trække et kabel igennem, så vær opmærksom på de skarpe kanter. Kan man, er det bedst først at trække et VP rør eller slange gennem hullet for at undgå, at metalkanterne skærer i eller beskadiger kablet. Ellers må du flytte lidt op til over gulvet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.