Hej. Jeg skal montere TV i stuen på en ydervæg. Alle bærende vægge i lejligheden er i beton, ligesom denne væg. Dog lyder den ikke som en betonvæg, når jeg banker på den, ikke lige så stumt. Alle andre betonvægge lyder ens, men denne væg adskiller sig markant. Det er dog garanteret beton, men det ser ud til at være et lag imellem.

Mit nybegynder-spørgsmål er:

Hvad har jeg at gøre med her? Hvad er det, der adskiller denne væg i stuen fra alle andre ydervægge i lejligheden? Ejendommen er bygget i 2003.

Hvorfor er det garanteret beton?

Prøv at bore et lille hul der, hvor der alligevel skal være et hul, eller slå en søm i til halvdelen, så får du at vide.

T Tosse sagde:
Hvorfor er det garanteret beton?

Prøv at bore et lille hul der, hvor der alligevel skal være et hul, eller slå en søm i halvt så får du svar.
Det er en ydervæg, så jeg antog, at det var en bærende betonvæg. På lejlighedstegningen er den også lige så tyk som øvrige ydervægge. Er det muligt, at denne ydervæg altså ikke behøver at være beton?

H
M Murp sagde:
Det er en ydervæg, så jeg antog, at det var en bærende betonvæg. På lejlighedstegningen er den også lige så tyk som de øvrige ydervægge. Er det muligt, at denne ydervæg altså ikke behøver at være beton?
præcis.

M Murp sagde:
Det er en ydervæg, så jeg antog, at det var en bærende betonvæg. På lejlighedstegningen er den også lige så tyk som øvrige ydervægge. Er det muligt, at denne ydervæg altså ikke behøver at være beton?
Absolut er det muligt.

T Tosse sagde:
Absolut er det muligt.
Så hvad lyder det som? Gips med trælægter, og så pudsfacade udenpå gipsen?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.