Hej!
Har af skorstensfejer fået klartegn til at tilslutte brændeovn til murstokken i mit køkken. (Trykprøvet og klart)
Problemet er, at den kanal, der skal bruges fra køkkenets side, ligger et stykke inde i stokken (ca. 300 mm). Spørgsmålet er så, hvordan man bedst "borek" sig frem til kanalen. Jeg har en nogenlunde idé om, hvor i stokken kanalen er. Hvad borer man med? Er der risiko for, at jeg ødelægger kanalen, når jeg borer? Brændeovnen har en tilslutning på 125 mm. :x

lej en kernebor. eller lej folk der borer det for dig.
kun du ved hvor hullet skal være!

127mm diamantbor lyder som et fremragende valg (forudsat at det er mursten) men er det massivt mursten hele vejen igennem eller skal du igennem et andet (ubrugt) rør? 127mm er ekstremt stort, selvom det går med en stor boremaskine med sikkerhedskobling

Tak for svar! Tegl er det hele vejen. Skal ikke igennem et andet rør. Det hælder mod at prøve at finde nogen, der kan gøre det for mig.

Et andet alternativ er vel at banke dig igennem med en form for slaghammer, typ elektrisk eller trykluft. Fungerede for mig i hvert fald for at banke hul i et lag mursten for sodluger og sådan. Eventuelt kan man jo blive nødt til at reparere en eller anden fuge bagefter med lidt mørtel, men det er jo ret nemt gjort.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.