Jeg skal sætte et højskab fra Ikea op, som hedder Enhet. Det vil veje op imod 40 - 50 kg, når døren er monteret samt med hylder.
Interiøret kræver, at det skal være væghængt, ellers vil det se underligt ud. Jeg har købt plugs og skruer samt boret huller med borestørrelse 8. Den ene side var intet problem, men på den anden side stødte jeg ind i, hvad jeg formoder er en stålregel. Jeg har forsøgt med bor til stål, men jeg kommer ikke længere ind end ca. 4 cm. Jeg tør ikke trykke for hårdt i tilfælde af, at jeg risikerer at ødelægge noget.
I isenkrambutikken fik jeg rådet om at bore hul, lime i hullet, sætte pluggen i og lade det tørre ordentligt, inden jeg sætter skruerne i. Da jeg ikke kommer længere end 4 cm på den ene side, undrer jeg mig over, om jeg kan bruge en kortere plug (hvis sådanne findes) der, hvor reglen er. Eller er der stor risiko for, at hele molevitten falder ned? Skabet skal også forankres nederst.
Aldrig set noget lignende.
Skulle det være en plåtregel, kunne du bare have boret igennem med et 1-2mm bor og derefter selvborende skrue.
Du har ikke noget regelsøgerinstrument for at se strækningen opad og nedad?
Mest så du er sikker på, hvad du borer i.
Et alternativ kunne måske være et vinkwljärn på en passende plads, afhænger af, hvad formålet er, men lidt til siden så du kommer væk fra metallet.
EEl-Löken66 sagde:
Aldrig set noget lignende.
Skulle det være en plåtregel, kunne du bare have boret igennem med et 1-2mm bor og derefter selvborende skrue.
Du har ikke noget regelsøgerinstrument for at se strækningen opad og nedad?
Mest så du er sikker på, hvad du borer i.
Et alternativ kunne måske være et vinkwljärn på en passende plads, afhænger af, hvad formålet er, men lidt til siden så du kommer væk fra metallet.
Jeg har en billig variant af regelsøger, som viser hvordan reglen går. Desværre ikke hvilken slags materiale reglen består af. Men vinkeljern kan være en løsning. Skal tjekke om det ville fungere. Tak for hurtigt svar!
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.