hej hej... fandt dette spændende forum og tænkte på at skrive et spørgsmål direkte til jer 
Jeg borede 4 små huller i en fuge, der er 5 mm i aften og skulle sætte en 45*70 regel op.
Skruen, jeg brugte, er 5.0*80 og rawlplug 5 * 3-5 mm som jeg havde...
Da jeg skulle skrue skruen ind, begyndte det at larme omkring hullet =( så jeg turde ikke skrue mere.
Når jeg banker omkring hullet, lyder det hult, som om fliserne er ved at løsne sig, men det har de ikke gjort.
Hvad gør man? Bore et nyt hul 30 cm ved siden af og prøver, men måske ikke med for lange skruer..
Håber I forstår
Jeg borede 4 små huller i en fuge, der er 5 mm i aften og skulle sætte en 45*70 regel op.
Skruen, jeg brugte, er 5.0*80 og rawlplug 5 * 3-5 mm som jeg havde...
Da jeg skulle skrue skruen ind, begyndte det at larme omkring hullet =( så jeg turde ikke skrue mere.
Når jeg banker omkring hullet, lyder det hult, som om fliserne er ved at løsne sig, men det har de ikke gjort.
Hvad gør man? Bore et nyt hul 30 cm ved siden af og prøver, men måske ikke med for lange skruer..
Håber I forstår
Altså jeg skal sætte op 2 stykker bordplader som er 186 cm lange og have som strygebræt og tøj.ktm250 sagde:
Så jeg begyndte med en regel som skal sidde på tværs som er 3.72 cm, borede 4 små huller igennem den og skulle sætte den op på kaklerne som har en fuge som er 5 mm hvor jeg borede også 4 små huller med afstandene omkring 70-70-70-70 og satte plugs i dem. da jeg skulle sætte den regel op så begyndte det at knage rundt om hullet præcis som om kaklen var ved at løsne sig. Når jeg bankede på kaklen så lød det hult rundt der..
det som er bag ved kaklen er betonvæg--så primer---klæb---og til sidst kakler.
Håber du forstår nu =/
Mvh Peter
Du kan ikke bruge samme diameter på skruen som på pluggen og borehullet, så har materialet i pluggen jo ingen steder at tage hen. 5 mm skrue er nok passende. Skruen skal være så lang, at den går igennem pluggen. Der findes i dag specielle flisebor, som er fremragende til at bore i fliser med. Hvis du går til en byggemarked for professionelle, så hjælper de dig.Phoenix sagde:hejsa hej... fandt dette spændende forum og tænkte at skrive et spørgsmål direkte til jer
Jeg borede 4 små huller i en fuge som er 5 mm i aftes og skulle sætte en 45*70 regel op.
Skruen jeg brugte er 5.0*80 og plug 5 * 3-5 mm som jeg havde da..
Da jeg skulle skrue skruen i, begyndte det at lyde hult omkring hullet =( så jeg turde ikke skrue mere.
Når jeg banker omkring hullet, lyder det hult, præcis som om flisen er ved at løsne sig men det har den ikke gjort.
Hvad gør man? Bore et nyt hul 30 cm ved siden af og forsøger måske med ikke for lange skruer.
Håber I forstår![]()
Klik her for at svare