Hej.
Har købt en K8 Chin-up bar fra Atletica. Den skal fastgøres med M10x100 skrue i loftet med ø12-60 plug. I alt 8 skruer.
Mavefornemmelsen siger, at 10 cm skrue i et almindeligt loft/gulv i beton er grænseoverskridende langt?
Har tænkt mig at bruge en borehammer med ø12 bor.
Synes også pluggen virker en smule kort (60 mm), jeg mener hele skruen skal jo ind i loftet (100 mm)?
Sætter pris på jeres hjælp.
Har købt en K8 Chin-up bar fra Atletica. Den skal fastgøres med M10x100 skrue i loftet med ø12-60 plug. I alt 8 skruer.
Mavefornemmelsen siger, at 10 cm skrue i et almindeligt loft/gulv i beton er grænseoverskridende langt?
Har tænkt mig at bruge en borehammer med ø12 bor.
Synes også pluggen virker en smule kort (60 mm), jeg mener hele skruen skal jo ind i loftet (100 mm)?
Sætter pris på jeres hjælp.
Dette er et filigranloft, hvor installationer ofte lægges, før betonoverlaget hældes. Derfor ville jeg være forsigtig med at bore mere end 6 centimeter - dette er tykkelsen af det præfabrikerede element, og du kan sikkert bore i det. Naturligvis kan du støde på armering, men ikke rør eller kabler.
Og jeg mener bore fra bunden.
Og jeg mener bore fra bunden.
Jag hittade en gammal ritning. På denna är 1 cm = 1 meter, och området jag markerat är taket/golvet där jag tänkt borra. När jag mäter ser det ut som om golvet/taket är ca 20-25 cm, men det kanske är mycket mer än bara betong bjälklaget? Det är ett radhus från 1977.S sturnus sagde:This is a filigree ceiling in which installations are often laid before the concrete overlay is poured. For this reason, I would be careful drilling more than 6 centimeters - this is the thickness of the prefabricated element and you can safely drill in it. Of course, you may encounter reinforcement, but not pipes or cables.
And I mean drilling from the bottom
Hvad du taler om er tykkelsen af hele loftet. Filigran er et prefab-element, der normalt er 6-8 cm tykt og som opfylder forskallingsfunktionen. Forstærkninger rager ud fra det for at forbinde med det bærende lag, hvor installationer ofte placeres. Derfor, hvis du borer dybt, kan du beskadige dem.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Bygga om carport till garage betongplatta?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Borra för karmskruven?
Fönster & Dörrar -
Borra i golvbrunn, offert fråntar sig ansvar, råd snälla
Badrum -
Samfällighet vill borra stort hål i min betongplatta för att utföra relining
Juridik -
Borra för bergvärme och göra betongplatta över hålet ??
Värmepumpar