Hej,

Er det muligt at bore i en trappe, der består af beton med strøede sten som dekoration?

Trappebelægning i beton med småsten, set fra siden. Stenene er spredt over overfladen, og et sort gelænder står fastgjort på trappen.

Jeg har en borehammer fra Jula, som ikke er et præcisionsinstrument, men som til daglig laver huller i betonvægge uden at klage, men stenene gør det måske værre?

Jeg vil sætte en dørstopper og derfor lave et hul ret tæt på rækværket, men vil jo ikke sprække pladen eller gøre anden uplanlagt skade...

MrJay
Hvorfor ikke lime dørstoppet fast med PU-lim i stedet, som Tec-7, så undgår du alt besvær?

• Synes
Jonobe
  • Laddar…
Hvis det ikke er muligt at lime, ville jeg nok overveje at bore med en hulbor uden slag.

I værste fald med en almindelig borehammer, men så ville jeg bruge et træstykke med et hul i som styring, så boret ikke danser væk.

MrJay MrJay sagde:
Hvorfor ikke lime dørsstoppen fast med PU-lim i stedet, som Tec-7, så undgår du alt besværet?
Jeg er enig i at lime, men Tec7 er vel en MS-polymer i modsætning til et PU-lim?

I dette tilfælde bliver det måske bedre med et skummende PU-lim som stenlim, eller D5 trælime (PU) f.eks. https://www.illbruck.com/sv_SE/produkt/pu204-traelim-pu/

MrJay
Anders243 Anders243 sagde:
Jeg er enig i at lime, men Tec7 er vel en MS-polymer til forskel fra et PUlim?
Helt rigtigt, fejl af mig.

Tak for alle tips

Har faktisk en flaske Illbruck PU700, som jeg tænkte på at bruge til at lime trappetrinene fast, så de ikke vipper, hvis man træder længst ude.

Den ser ud til at kunne lime selv metal, men jeg er lidt bekymret for, at det vil skumme og blive generelt klistret rundt omkring. Under trinnene er det ikke noget, der bekymrer mig, så jeg havde ikke tænkt så meget over det, da jeg købte tuben.

Antager, at det bliver temmelig stærkt og holder, selvom man limer en stop af denne type:

Dørstopper i rustfrit stål med sort gummikant, model 391, fra Habo. Designet til skjult montering og beskytter dør og væg.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.