Jeg skal sætte denne type håndtag på mine skydedøre.

det ser ud til at skulle være 40mm hul.

kan dog ikke finde bor hos nogen byggemarked der er 40mm

er der nogen, der har boret op til lignende?

håndtaget passer også i håndtagshullet på en almindelig indvendig dør

Jeg har set, at Bauhaus sælger kvistbore. Derefter findes der jo kvistbore i mange forskellige netbutikker. Søg på "kvistborr" eller "forstner bit". De findes i dimensioner fra 10-100mm. (100mm kræver nok en ret brutal boremaskine...)

fandt i dag 40mm bor på XL-byg

jeg målte et håndtag og det ser ud til at være svagt konisk man skal måske bore med mindre diameter.

nogen der har boret og sat fast et sådan håndtag?

Blev nysgerrig..

Hvad er det for nogle døre, du har bygget?

Skal bygge en garderobeskydedørsvæg men også en inderdør. Overvejer at bygge inderdøren af to 19mm mdf plader som limes og skrues sammen, den ville så blive ca. 1000mm*2040mm, fungerer det, eller bliver det for tungt?

Du har ingen fræser?

Nej har ingen fræser

jeg har bygget skydedøre i 19 mm MDF ved skunkvæg, så de er 90 cm høje og 120 cm brede

skal prøve at sætte dem på ottoman ruller i aluskinne i stedet for at købe færdige skinner

er dog lidt bekymret for, at MDF pladerne vil bue ved maling
se denne tråd

Senest redigeret:
Ja, det var jeg som startede den tråd ;)

Men som jeg skrev der, er mine stadig lige efter maling.
Men man er jo stadig ikke 100 på, at det hjælper....

Jeg anvendte ovale handtag. Men jeg havde en fræser, da jeg forsænkede.

P
Selvfølgelig findes der 40mm hulsave. Det er nok sværere med bor. Du leder nok på den forkerte hylde.

TheStills sagde:
Nog sjutton finns det 40mm hålsågar.
Borrar er det nok sværere med. Du leder nok på forkert hylde
Hvis man ikke skal bore hele vejen igennem, så bliver der efterarbejde med en grundhøvl eller stemmejern for at fjerne det, der bliver tilbage i midten. Desuden bliver kanterne meget grimmere og præcisionen på diameteren dårligere med en hulsav end med en boremaskine.

Jeg har en gammel justerbar historie til klassisk boremaskine. Den er sløv og upræcis, men det burde findes nutidige og skarpe...

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=56909742

Ellers ville jeg ordinere en passer+pen og et godt skålslebent stemmejern. Der er jo margener, og ingen del af hullet er tænkt at være synlig.

Senest redigeret:
Spax sagde:
Jeg brugte ovale håndtag. Men jeg havde en fræser, da jeg forsænkede.
ok har ingen fræser men burde måske anskaffe

har iochförsig en fræsetilbehør til dremel værktøjet men det er vel til mindre jobs

flot med ovale håndtag

ville det være svært at fræse for en nybegynder tror du?

Senest redigeret:
jeg fandt boremaskine hos XLbygg
(Krauta, Beijer og den lokale forhandler havde ikke)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.