hej jeg har en væg bygget med regler ukendt afstand sandsynligvis cc 60, og 10 mm spånplade samt 45 mm bølgepap formet som bikage som isolering mellem vægpladerne det er en indervæg!
Spørgsmål plejer bølgepappen at være limet mod pladerne, hvis jeg tager ned pladerne for at erstatte med playwood hvordan løser jeg isoleringen?
Kan der være bæreevne effekter i bølgepappen?
taknemlig for alle tips i dette spørgsmål.
Med venlig hilsen,
Magnus
Spørgsmål plejer bølgepappen at være limet mod pladerne, hvis jeg tager ned pladerne for at erstatte med playwood hvordan løser jeg isoleringen?
Kan der være bæreevne effekter i bølgepappen?
taknemlig for alle tips i dette spørgsmål.
Med venlig hilsen,
Magnus
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Ja, bølgepaplaget er limet og stabiliserer væggen, men det har nok næppe nogen lydisolerende funktion.
Sammenlign med inderdøre, der ofte har samme konstruktion, men med tyndere yderskikt i finer eller krydsfiner.
Jeg havde lignende vægge i et hus bygget af SIAB i 1969.
Men behøver du at fjerne spånpladerne?
Kan du ikke bare sætte krydsfiner udenpå med lidt lim og skruer?
Sammenlign med inderdøre, der ofte har samme konstruktion, men med tyndere yderskikt i finer eller krydsfiner.
Jeg havde lignende vægge i et hus bygget af SIAB i 1969.
Men behøver du at fjerne spånpladerne?
Kan du ikke bare sætte krydsfiner udenpå med lidt lim og skruer?
Tak for svaret, mistænkte at det var noget sådant desværre!
Må nok fjerne skal sætte et nyt køkken op der tog det gamle ned i dag, tør ikke hænge vægskabe i disse vægge.
Og leder efter reglar men svært at finde dem mistænker cc 120 på reglarne nu!
Takssm for alle tipps!
Må nok fjerne skal sætte et nyt køkken op der tog det gamle ned i dag, tør ikke hænge vægskabe i disse vægge.
Og leder efter reglar men svært at finde dem mistænker cc 120 på reglarne nu!
Takssm for alle tipps!
Mit hus er også bygget i 1969 ifølge oplysninger skulle indervæggene ikke være bærende, kan det passe? Især med hensyn til denne væg! Overvejer at tage den ned i sektioner og afstive den nedtagne del, inden en ny sektion tages ned! Væggen er 310 cm
Har mangel på plads og ved ikke om det bliver godt, det ville jo betyde, at jeg skal skære op i loftgipset for at lægge den overliggende vågtætte regel som reglerne fastgøres i overkant mod!
Ved ikke hvad der bliver bedst!
Ved ikke hvad der bliver bedst!
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Rigtigt tænkt!Jonatan79 sagde:
For hvis ikke den anden side af væggen skal bearbejdes, virker det jo unødvendigt at rive "bagsiden" ned også.
For øvrigt hang der vægskabe på min sandwichvæg fra 1969.
Og da vi udskiftede skabe, inklusive overskabe, omkring 2005, gik det fint at hænge de nye skabe i den samme væg.
At jeg overhovedet opdagede vægkonstruktionen, var kun fordi jeg lavede et hul for at supplere en stikkontakt til et nyt fryseskab.
Aha, jeg havde tænkt at bare rive den ene side ned og opsætte regler fra den side. Tanken var at lade den anden side være urørt og lime de nye reglar mod den eksisterende væg for at stabilisere den mod de nye reglar som monteres fra den anden side, og skrues mod overligger og underligger!
Efter at hs har konsulteret en dnickare, er løsningen en variant af jeres forslag.
15 mm konstruktions krydsfiner p30 limes og skrues på den eksisterende væg, samt 6 mm reparationsgips udenpå det.
Tak for al hjælp.
Med venlig hilsen,
Msgnus
15 mm konstruktions krydsfiner p30 limes og skrues på den eksisterende væg, samt 6 mm reparationsgips udenpå det.
Tak for al hjælp.
Med venlig hilsen,
Msgnus
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Godt med en enkel løsning.
Held og lykke med den nye væg og køkkenet!
Held og lykke med den nye væg og køkkenet!
Tak
Klik her for at svare