F
J
  • Sort metal loftbeslag med en enkelt øje til ophæng, har to monteringshuller. Anbefales med flere fastgørelsespunkter for bedre stabilitet.
  • Synes
tommib
  • Laddar…
tommib
I letbeton ville jeg nok helst af alt sætte den med gennemgående gevindstang, men hvis det ikke går, så mindst fire beslag og solide letbetonplugge, som Fischer GB eller Tox Ytox. Der bliver meget stor belastning på fastgørelsen, når sækken svinger rundt.

• Synes
fredrik.johansson og 2 andre
  • Laddar…
Der findes også alternativer med en vægbeslag til boksepude. Kraften fordeles mere fordelagtigt i sådan en - ikke direkte i akse med skrue og plug. Der findes også helt fritstående stativer, men de koster lidt mere.

F
Tak for tipsene!
Jeg fandt et mindre beslag hos hornbach og satte det op med tox ytox-plug. Prøvede med mine egne 85 kg og det ser ud til at holde godt.
Kender jeg denne familie ret, vil der nok ikke blive rift om at slå på sækken ... men skulle det være tilfældet, må jeg måske opgradere beslaget til noget mere robust i takt med at bicepsomfanget vokser.
Ytox-pluggerne var jo noget helt andet end de plugger, jeg har brugt tidligere, som også skulle fungere med letbeton (mest tox triwing).

• Synes
tommib
  • Laddar…
Jeg tolkede overskriften som at boksesækken var lavet af letbeton... Hvilket kildrede min interesse :)

• Haha
Peter_Ker og 1 anden
  • Laddar…
tommib
Hvis du syntes, at Ytox var brutale, skulle du se Fischer GB. De har roterede plastvinger, der skruer sig ind i letbetonen.

Problemet med en boksebold i letbeton er ikke den statiske belastning, det er, at den svinger rundt og hele tiden vipper på fastgørelsen. Letbeton er følsom over for dette. Forhåbentlig holder det for dig, ellers må du gøre noget andet næste gang.

• Synes
fredrik.johansson
  • Laddar…
F
tommib tommib sagde:
Hvis du syntes, at Ytox var brutale, skulle du se Fischer GB. De har roterede plastvinger, der skruer sig ind i letbetonen.

Problemet med netop boksesæk i letbeton er ikke statisk belastning, det er at den svinger rundt og hele tiden rokker ved fastgørelsen. Letbeton er følsom over for dette. Forhåbentlig holder det for dig, ellers må du finde på noget andet næste gang.
Formentlig vil netop denne sæk mest have statisk belastning... købte den brugt for en slik efter at en af døtrene havde talt om, at det ville være sjovt at prøve.
men vi må se, om den bliver flittigere brugt, så bliver det måske kemiske ankre og en større befæstelse.

• Synes
tommib
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.