Jeg vil gerne skabe en løsning for at blokere udkørslen fra vores grund (den eneste vej ud fra grunden). Dette for at sikre, at datteren ikke går væk, når man kigger væk. Jeg overvejede en løsning med et net, der er let at sætte op og fjerne, når man skal ind og ud med bilen. Men det må ikke være et net, som den lille kan stikke hovedet igennem. Som det ses på billedet, er indkørslen en bakke med rabat på hver side. Hvordan har I andre småbørnsforældre gjort (udover at holde øje med børnene hele tiden)? Har I forslag?
jo, en låge havde været god, hvis jorden var plan, men den skråner. Der findes ikke nogen form for stolper med net man kan spænde op og tage ned enkelt? Åbningen er vel ca 5 meter.
jo, en grind hade været godt, hvis jorden var plan, men den skråner. Der findes ikke nogen form for stolper med net, man kan spænde op og tage ned nemt? Åbningen er vel ca. 5 meter.
Vi havde samme dilemma med vores indkørsel, så jeg byggede et par lette savbukke af overskydende trykimprægneret terrassebrædder, som jeg stiller frem ved behov. Ellers bruger jeg dem som, ja som savbukke!
Ville det ikke være bedre, at indkørslen er uden for hegnet, det vil sige, at hegnet er mellem haven og indkørslen? Så kan man jo køre ud og ind uden problemer (og være ret så sikker på, at der ikke er noget barn bag bilen, når man begynder at bakke).
En ordentlig blomsterkasse du samler af træ på hver side, som desuden kan fungere som fundament for en dobbeltlåge. Et par cementplader i bunden hvis den ikke bliver tung nok. Så slipper du jo for at bygge noget fast, da dette lyder som et lidt forbigående problem.
Tanken var at spænne nettet op om dagen, når man er ude, men det bliver måske svært...?
Hvis man skal bygge en port, hvordan bør jeg så gøre? Det bliver jo en meget lang port, der hænger i et beslag på en af siderne med betonfundament i bedet?
Er der nogen, der kan skitsere en konstruktion, så ville jeg være taknemmelig!!
Jeg tog frem et eksempelbillede over, hvordan det ser ud:
Vi har gjort som "Polyene" beskrev og afgrænset grunden fra indkørslen med hegn og låge, og det fungerer glimrende.
Så risikerer man ikke at bakke over hverken børn eller hund
Lyder lidt besværligt med et net, og frem for alt ikke så pænt.
Indkøb af en villaport måske?
...
Hvordan har I andre forældre gjort (udover at holde øje med børnene hele tiden). Har I forslag?
...
Nu vil jeg tage mig friheden til at være sådan en gammelmands-besser-wisser-surkart
Børn i børnehavealderen skal aldrig efterlades uden opsyn!
Der er sikkert tusind andre måder for lillepigen at smutte ud, eller for den sags skyld skade sig inde på grunden,
selvom du laver en tæt låge ved garageindkørslen, så jeg undrer mig over, om du ikke kæmper modvind.
Når barnet vil ud, så går man med det ud.
Når man vil/må ind, så tager man barnet med ind.
Og ja, jeg har to børn,
og vi havde ikke hegn og låger rundt om hele grunden, da de var små heller
Et sådan elektrisk hegn, som man har for at holde vildsvin væk, burde vel fungere godt?
Efter det første flugtforsøg behøver du vel ikke engang have strømmen tændt! ;-)